גוגל טוענת שעם הפיצ'ר החדש הזה כבר לא תצטרכו להסיר אפליקציות בשביל מקום

במקום שתצטרכו להסיר אפליקציות בכל פעם שנגמר לכם המקום בסמארטפון - גוגל תחסוך לכם מקום

גיקטיים | טכנולוגיה 11.4.2023 | 10:05

תמונה: גוגל

מלבד ההודעה שמבשרת לכם שנשארו לכם 5% סוללה, ההודעה השנייה המעצבנת ביותר בסמארטפון היא "נפח האיחסון מלא". הרגע הזה גורם לכם להתחיל לחפש מהר כל מיני קבצים עלומים, ואז עוברים לחפש אפליקציות שגם אותן אתם לא באמת רוצים למחוק. הכל רק כדי לחלץ עוד כמה מאות מגה, ולאפשר לכם להמשיך לצלם בשקט. אבל פיצ'ר חדש שהוכרז על ידי גוגל ירחיק מכם את היום הזה.

60% מנפח האיחסון משוחרר

בגוגל טוענים שאחת מהסיבות המובילות להסרת אפליקציות היא לצורך שחרור יותר נפח לאיחסון, מה שמוביל לכך שמפתחי אפליקציות נפגעים בתהליך, וגם חוויית המשתמש, שלא בהכרח חושב על כך שגם המידע שלו שמאוחסן באפליקציה יימחק בתהליך. לכן היא הציגה את הפיצ'ר החדש שנקרא Auto Archive. ברגע שתאשרו את הפיצ'ר החדש, אפליקציות שאתם לא נכנסים להן לאורך פרק זמן ארוך פשוט יוסרו מהמכשיר שלכם כדי לא להכביד על נפח האיחסון בפעם הבאה שנפח האיחסון של המכשיר שלכם אוזל.

הטוויסט בעלילה הוא שהאפליקציה עצמה לא בדיוק נמחקת, אלא רק החלקים ה"כבדים" שלה נמחקים ובמקביל, כל המידע וההעדפות של המשתמש נשמרים במכשיר. אפליקציות ש"הוסרו" במסגרת התהליך הזה יופיעו עם אייקון קטן של ענן במרכזן, וברגע שתרצו להשתמש בהן, לחיצה אחת על האייקון תוריד את האפליקציה מהחנות ומיד תוכלו להמשיך להשתמש בה כאילו כלום לא קרה מעולם. בגוגל טוענים כי הפיצ'ר החדש יסייע מאוד למפתחים, כיוון שהוא יקטין את הסיכוי שהאפליקציה שלהם תימחק בפעם הבאה שהמשתמש צריך לפנות מקום במכשיר. על פי גוגל, הפיצ'ר הזה מנקה כ-60% מנפח האיחסון שנצרך על ידי האפליקציה.

ישנן בכל זאת מספר אותיות קטנות: אם האפליקציה ש"הוסרה" לא קיימת יותר ב-Google Play, לא תוכלו להשיב אותה לחיים. בנוסף, המפתחים הם אלו שצריכים להוסיף את התמיכה ב-Auto Archive על ידי שימוש ב-App Bundle, כך שאתם תלויים בחסדיהם, ולא בהכרח כל אפליקציה שאתם משתמשים בה תטמיע את הפיצ'ר החדש בשלב זה (אם כי סביר להניח שמתישהו גוגל תכפה על מפתחים לעדכן את האפליקציות שלהם עם App Bundle, כדי להיפטר מקובצי APK סטנדרטיים).

החשש של מפתחי האפליקציות ברור והוא שברגע שהם יאפשרו הסרה מהירה שכזו – האפליקציות שלהם יהיו הראשונות שהמשתמשים יסירו. עם זאת בגוגל ינסו לשכנע בינתיים את המפתחים לתמוך בפיצ'ר החדש, וטוענים כי אפליקציות תומכות לא בהכרח יופיעו ברשימת האפליקציות המומלצות להסרה בפעם הבאה שהמשתמש מגיע למצב שהוא חייב להסיר תכנים כדי לפנות מקום. במכשירי iOS, הפיצ'ר הזה קיים עוד מ-iOS 11 ונקרא Offload Unused Apps, וגם הוא מסיר אפליקציות שלא נמצאות בשימוש, אך מותיר את המידע של המשתמש על גב המכשיר כדי שתוכלו להתקין מחדש את האפליקציה בנגיעה אחת.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום