האם יצרניות הרכב בדרך להיפטר מ-Android Auto ו-CarPlay?

רכבים חדשים מגיעים עם מערכות השיקוף של אפל וגוגל, אבל משום מה, GM החליטה לצמצם את האפשרויות של מי שיקנה את רכבי העתיד שלה

גיקטיים | טכנולוגיה 8.4.2023 | 21:00

אילוסטרציה | צילום: pixabay

לכל אחד יש את סולם העדיפויות שלו, אבל כשאני התחלתי להתעניין ברכישת רכב חדש, אחד הדברים שלא הסכמתי להתפשר עליהם היה נושא התמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. מה לעשות, אני לא נהג מירוצים, אני גיק שרוצה לוודא שהוא יכול להאזין לפודקאסטים שלו, להתקין אפליקציות חדשות שיוצאות, תוך כדי ניווט ב-Waze וקבלת הודעות בכל פלטפורמה שיש – ויש לי תחושה שאני לא לבד. אבל בזמן שהפיצ'ר הזה הופך לנפוץ יותר ויותר ברכבים מודרניים, מתברר שיצרנית רכב אחת מתכננת להיפטר ממנו, ורבים מקווים שזוהי לא תחילה של מגמה.

החל מ-2024, רכבים יגיעו נטולי מערכות שיקוף

על פי דיווח ברויטרס, כל הרכבים החשמליים העתידיים של GM, ענקית הרכב האמריקאית, לא יתמכו במערכות החיבור לסמארטפונים של אפל וגוגל החל מ-2024. אם אתם במקרה לא מכירים את המערכות, CarPlay ו-Android Auto הן בעצם מערכות שיקוף לסמארטפונים, כך שכשאתם מחברים את הסמארטפון שלכם, הוא מציג את האפליקציות הנתמכות בממשק מותאם למסך הרכב שלכם, עם המידע והתוכן שלכם ובלי צורך ביותר מדי התעסקות, התקנות חיצוניות, התחברות כפולה לאפליקציות וכל הכיף הזה.

למרות שמדובר בפתרון מאוד נוח ושימושי לרכבים, ב-GM החליטו להחליף את התמיכה הזו, במערכת המולטימדיה החדשה של גוגל שמיועדת לרכבים, שבדרך כלל מכונה Google Built-In. על פניו, זה נשמע כמו רעיון מצוין למשתמשי אנדרואיד, כיוון שהמערכת משתמשת באפליקציות נייטיב אמיתיות. מלבד זאת, היא מתממשקת עם מערכות הרכב, כך שאתם יכולים לשנות למשל את עוצמת המיזוג באמצעות האסיסטנט של גוגל, והמערכת יודעת גם לחמם את הסוללה כשאתם מנווטים את הרכב לתחנת טעינה, כך שהיא תהיה מהירה אף יותר.

אבל בפועל, ההחלטה הזאת היא החלטה שעלולה לפגוע בעיקר בצרכנים עצמם. אם אתם משתמשי iOS, או שאחד מדיירי הבית שלכם משתמש ב-iOS, או שאולי תראו את האור, ותעברו צד במהלך הכמה וכמה שנים שהרכב החדש שלכם ילווה אתכם – אתם תצטרכו לחזור להתחבר למערכת שלכם דרך בלוטות' כמו איכרים, ותשכחו מאפליקציות מותאמות, התממשקות מלאה לסמארטפון שלכם וכל שאר היתרונות של קארפליי. המסך החדש, הגדול והנוצץ של מערכת המולטימדיה שלכם פשוט יהיה פחות שימושי ואתם תנצלו אותו בצורה הרבה פחות טובה. כן חשוב לציין שרכבי GM שהגיעו לשוק עם קארפליי ואנדרואיד אוטו ישמרו על התכונות הללו, והמערכות לא ימחקו באמצעות עדכון תוכנה.

בינתיים, שאר היצרניות לא מתכננות להגביל את המשתמשים

ב-The Verge פנו ליצרניות רכב מובילות, כדי לבדוק האם מדובר בטרנד שיחלוש על כל תעשיית הרכב בשנים הקרובות, ולפחות מהבדיקה שלהם, אף אחת לא אישרה שהיא עומדת לפעול בצורה דומה לזו של GM. בפורד וביונדאי טענו שימשיכו לתמוך במערכות כיוון שהלקוחות אוהבים את הגישה הקלה לאפליקציות מהסמארטפון שלהם, ב-Volvo הפנו אותם לפוסט של המנכ"ל בלינקדאין בו הוא כתב "בחירה היא דבר חשוב. אנחנו רוצים שהרכבים שלנו יתאימו לחיים ולמכשירים של הצרכנים שלנו" ובהונדה, שעומדת להטמיע את Google Built-It באקורד החדשה שלה, טענו כי הדבר לא ייעשה על חשבון קארפליי או אנדרואיד אוטו – כמו שפשוט הייתם מצפים שכל יצרנית תעשה.

המהלך של GM מצטרף לעוד כמה יצרניות רכב שבוחרות למנוע במכוון מלקוחותיה את השימוש בקארפליי ואנדרואיד אוטו, ומשום מה, זה מגיע דווקא מכמה מהיצרניות הכי טכנולוגיות שיש: Rivian וטסלה. השתיים מתעקשות במשך שנים שלא לאפשר ללקוחותיהן להשתמש באפליקציות שבסמארטפונים שלהם, ונועלות אותם לאקוסיסטם שלהן, שלרוב לא מכיל את כל האפליקציות שהם רוצים (רק תשאלו בעלי טסלה כמה הם מתגעגעים ל-Waze).

נזכיר כי גם אפל שוקדת על הטמעה הרבה יותר עמוקה של CarPlay, כך שהמערכת תשתלט על כל מסכי הרכב, כולל לוח המחוונים, ותתחבר למערכות הרכב כך שתוכלו לשלוט בבקרת האקלים, הרדיו, וגם לראות את המהירות, כמות הדלק, טמפרטורה ועוד. אפל טוענת שיצרניות כמו פורד, מרצדס, הונדה, יגואר, אאודי, ניסאן, וולוו, פורש ועוד כבר הסכימו להטמיע את המערכת החדשה. אפל לא חשפה עוד הרבה פרטים על CarPlay החדשה, כך שרב הנסתר על הגלוי, ובעיקר לא ברור האם אפל תדרוש מהיצרניות בלעדיות על המערכת, כך שהם לא יוכלו להטמיע את Google Built In או את אנדרואיד אוטו ברכבים תומכים. רק זה חסר לנו, לבחור אפל או גוגל גם ברכב שאנחנו רוצים לקנות.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום