עדכון תוכנה חדש של HP חוסם הדפסה עם דיו חלופי

המדפסות של HP הצליחו להפתיע משתמשים בארה"ב שנתקלו בהודעה מרגיזה

גיקטיים | טכנולוגיה 12.3.2023 | 09:02

תמונה: Pexels

אם יש מוצר אחד שגם אנשים טכנולוגיים וגם אנשים טכנופוביים שונאים – זה מדפסת. המוצר הזה שאיכשהו הצליח להישאר תקוע עם תהליך התקנה מייגע, ממשקים גרועים, בעיות קישוריות ושלל תקלות מכניות לא ברורות – הוא פשוט מוצר שאף אחד לא אוהב להתעסק איתו. אבל איכשהו, HP מצליחה להפוך את הסיוט שהוא התמודדות עם מדפסות לאפילו יותר מעצבן, כשהיא שוב מנסה למנוע ממשתמשים לרכוש מחסניות דיו שהן לא שלה.

רוצים להדפיס? רק עם מחסניות של HP

כבר היום מציקה HP במספר דגמים של מדפסות עם הודעות מיותרות על כך שאתם משתמשים בדיו חלופי ולא מקורי, ודורשת מכם לאשר את ההודעה – ולא, לא תוכלו להדפיס. עם זאת, עתה מדווח האתר Ars Technica כי לקוחות של HP, שניסו להדפיס בימים האחרונים באמצעות מחסניות דיו לא מקוריות, נתקלו בהודעת אזהרה שלא ניתן לדלג עליה. ההודעות עוצרות את ההדפסה לחלוטין עד אשר הלקוחות יכניסו מחסניות מקוריות של HP. לדברי אחד המשתמשים, הוא יצר קשר עם HP שטענו שלא מדובר בבאג, אלא בפיצ'ר שהגיע בעקבות עדכון לכל המדפסות. על פי הפורומים של HP, נראה שרוב התלונות נוגעות לדגמים כמו OfficeJet 7740 ו-OfficeJet Pro 6970, אך גם דגמים כמו 6978 ו-6968 הוזכרו.

כך נראית ההודעה שקופצת כעת. מקור: grhhull/reddit

ב-HP כבר שילמו על ההחלטה הזאת

ב-2016 שלחה HP עדכון קושחה למדפסות שלה עם פיצ'ר חדש בשם "Dynamic Security", שעל פניו נשמע חיובי, כי מי לא רוצה אבטחה. אבל בפועל, העדכון לא איפשר למשתמשים להדפיס במדפסת הביתית או המשרדית שלהם ברגע שהמערכת לא זיהתה את השבבים הייחודיים והיעודיים של מחסניות HP מקוריות (ויקרות).

אבל אז ארגון להגנת הצרכן באיחוד האירופי בשם Euroconsumers הגיע לפשרה עם HP במסגרתה היא שילמה פיצויים בסכום של 20-95 אירו למשתמש בהתאם לנזק שנגרם לו. עם זה, צוין בהסכם כי הוא "איננו מעיד על התנהלות בעייתית או לא חוקית מצד HP", שהמשיכה לטעון כי היא מגינה על הלקוחות ומוודאת שאיכות ההדפסה שלהם היא אופטימלית. גם בארצות הברית היא שילמה 1.5 מיליון דולר בפיצויים, וב-2020 היא הודיעה כי תשלם 50 דולר אוסטרלי לכל משתמש שנפגע. ובכן, לא נראה שזה כל כך מפריע ל-HP.

ב-Ars Technica פנו ל-HP לקבלת תגובה, וקיבלו מהם פשוט את דף התמיכה של פיצ'ר ה-Dynamic Security עם תוספת קלה שמבהירה כי היא מדגישה מדפסות שמגיעות עם ההגנה המדוברת עם כיתוב על הקופסה, חומרים פרסומיים וגם בדפי המוצר באתרים שלה. "המדפסות שמשתמשים ב-Dynamic Security חוסמות מחסניות שמשתמשות בשבבים שלא שייכים ל-HP או בשבבים שעברו הסבה. עם זאת, מחסניות משומשות, שעברו ייצור מחדש ומחסניות שמולאו מחדש ומשתמשים בשבב של HP לא מושפעות מ-Dynamic Security". הבנתם? גם אם תשימו במחסנית האמיתית של HP מים עם צבע, פיצ'ר ה"הגנה" הזה כנראה יתן לכם להמשיך להדפיס כרגיל, אבל אם חס וחלילה תרצו להשתמש במחסניות שלא שייכות לאקוסיסטם של HP – כאן עובר הגבול.

פנינו לחברת HP לקבלת תגובה, ונעדכן את הכתבה באם תתקבל

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום