רוצים שכרום יפסיק לשתות לכם את הסוללה וה-RAM? לכו לעדכן אותו

חודשיים אחרי שגוגל הציגה שני פיצ'רים שאמורים להפוך את כרום לידידותי יותר למחשבים שלכם, הם מגיעים רשמית לקהל הרחב

גיקטיים | טכנולוגיה 21.2.2023 | 11:18

מקור: גוגל

גוגל כרום, הדפדפן הפופולרי בעולם, הוא גם זה שזכה לשם נוראי בכל הנוגע לניהול המשאבים היקרים של המחשבים שלנו – על אחת כמה וכמה למשתמשים במחשבים ניידים. אבל עכשיו גוגל משיקה רשמית שני פיצ'רים חדשים שיעזרו לדפדפן שלה להיות קצת פחות גרגרן בכל הנוגע לסוללה ול-RAM שלנו. הפיצ'רים הוצגו לראשונה על ידי גוגל בדצמבר האחרון.

שווה לעדכן

הפיצ'ר הראשון הוא Memory Saver, שנועד לנהל את צריכת ה-RAM בזמן שיש לכם כמה טאבים פתוחים. בפוסט בבלוג הפיתוח של כרום מסבירה גוגל שברגע שתעדכנו גרסה והפיצ'ר יופעל – טאבים ששוכבים לכם בצד ולא הגעתם אליהם זמן רב יהיו שקולים לטאבים שסגרתם, ולכן יושבתו כל משאבי הזיכרון שהם צורכים. עם זאת, הכותרת של אותם הטאבים וה-Favicon שלהם עדיין יופיעו, כך שתמיד תדעו באילו עמודים מדובר ולחזור אליהם בזריזות. כשאכן שתחזרו לטאבים הללו הם ייטענו עם כל התוכן בדיוק במקום שבו עצרתם. כלומר, אם תרצו, מדובר במעין קיצור דרך לטאב שבו ביקרתם – במקום להציג התוכן עצמו.

גוגל מציינת כי באתרים שבהם יש רק תוכן סטטי הפיצ'ר לא אמור להשפיע משמעותית על חוויית השימוש של המשתמשים, מכיוון שהפתיחה של הטאב מחדש פשוטה יחסית. עם זאת, באתרים דינמיים עם הרבה אלמנטים אינטראקטיביים ייתכן שהטעינה מחדש תהיה "מתסכלת" עבור המשתמשים ולא ניתן יהיה לשחזר את העמוד למקום המדויק שבו היו לפני כן.

 
 
כך ייראה מצב Battery Saver | מקור: גוגל

מרגע שתחזרו לטאב, הוא יהפוך ל"פעיל" מחדש והמצב יופסק. בהגדרות מצב החיסכון תוכלו לבחור אתרים שיוחרגו ממצב החיסכון בזיכרון, והוא לא יופעל שם כברירת מחדל. עם ההפעלה של הפיצ'ר תקבלו עדכון בזמת אמת על כמה RAM חסכתם, כשעל פי גוגל, המצב החדש יאפשר לכם לחסוך עד 40% מהזיכרון שכרום צורך. או במילים אחרות, שגוגל לא תגיד, תרגישו שאתם משתמשים בפיירפוקס, ברייב או Edge.

לצד מצב החיסכון בזיכרון גוגל הכריזה גם על פיצ'ר שרלוונטי יותר למשתמשים בלפטופ. מדובר במצב חיסכון באנרגיה שיופעל אוטומטית ברגע שרמת הסוללה של המחשב שלכם תגיע ל-20%. מרגע זה כרום אוטומטית יצמצם את הפעולות שהוא מריץ ברקע, וימנע הפעלה של וידאו או אנימציות בחלק מהאתרים, כדי לנסות ולחסוך לכם במעט מחיי הסוללה שנותרו.

שני הפיצ'רים כבר הגיעו רשמית לכרום, וכל שתצטרכו לעשות הוא לוודא שהדפדפן שלכם מעודכן לגרסה 110. אם אתם פחות מתחברים לפיצ'רים החדשים, שיופעלו אגב כברירת מחדל, תוכלו לבטל אותם בהגדרות הדפדפן (תחת Performance).

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום