מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
מאות הרוגים: 2022 הייתה שנה קטלנית בכבישים
השנה נהרגו 348 בני אדם ב-316 תאונות קטלניות, לעומת 341 הרוגים ב-304 תאונות קטלניות בממוצע השנים 2019-2021 | מספר ההרוגים מהווה ירידה של כ-4% ממספר ההרוגים אשתקד, ודומה לממוצע השנים 2019-2021
כמדי שנה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת את דו"ח סיכום השנה בנושא תאונות דרכים. דו"ח סיכום השנה המצורף עוסק בנתוני השנה הנוכחית ועורך השוואה בין שנת 2022 לממוצע מאוחד של השנים 2019,2020,2021. בסוף הדו"ח מופיע סיכום עיקרי פעילות הרלב"ד, ופעילות שומרי הדרך.
חשוב להדגיש כי הדו"ח זה נכון עשוי להתעדכן בהמשך. מספר ההרוגים הסופי יקבע באופן רשמי רק ביום 31.1.2023 והוא יכלול את ההרוגים של כל שנת 2022 כולל אלו שנפצעו ונפטרו פטירה מאוחרת בבית החולים עד 30 יום מיום התאונה.
השנה נהרגו 348 בני אדם ב-316 תאונות קטלניות, לעומת 341 הרוגים ב-304 תאונות קטלניות בממוצע השנים 2019-2021. מספר ההרוגים מהווה ירידה של כ-4% ממספר ההרוגים אשתקד, ודומה לממוצע השנים 2019-2021.
30% מההרוגים הם הולכי רגל, 28% משתמשי רכב פרטי ו-22% רוכבי אופנוע וקטנוע.
105 הולכי רגל נהרגו השנה, נתון המראה עליה של 18% מיחס לממוצע השנים 2019-2021, ומהווה שנת שיא בהיפגעות הולכי רגל מזה חמש שנים.
עליה של 33% בהרוגים בתאונות קטלניות במעורבות רכב כבד: 157 בני אדם נהרגו השנה בתאונות במעורבות רכב כבד לעומת 118 הרוגים בממוצע השנים 2019-2021.
בדרכים הבינעירוניות נרשמה עליה של 10% במספר ההרוגים לעומת ירידה של 8% במספר ההרוגים בדרכים עירוניות.
בגזרת הכלים הזעירים: השנה נהרגו 12 רוכבי אופניים חשמליים, 8 רוכבי אופניים רגילים ו-4 רוכבי קורקינט חשמלי.
78% מההרוגים בתאונות דרכים הינם גברים לעומת 21% נשים (1% נוסף לא ידוע).
בשנת 2022 החודש הקטלני ביותר הוא חודש מאי בו נהרגו 37 בני אדם, היום הקטלני ביותר בשבוע הוא יום חמישי, והשעות הקטלניות ביותר במהלך היום הן 23:00-00:00.
אי מתן זכות קדימה להולך רגל הינה העבירה השכיחה ביותר (16%) שנמצאה כגורם לתאונה חמורה.
לצד אי ציות לרמזור (13%) ומהירות מופרזת (10%).
מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה הגיבה: "שנת 2022 ממשיכה מגמה כואבת של קטלניות גבוהה בכבישים. שמנו לנו למטרה להפחית ב-50% את הנפגעים התאונות דרכים תוך 5 שנים ולהפוך את מדינת ישראל למובילה בעולם בבטיחות בדרכים. הדבר אפשרי רק באמצעות תוכנית לאומית כוללת ורב תחומית שמטפלת באופן ממוקד באוכלוסיות הסיכון. התוכנית העבודה מאושרת ואנו פועלים לתקצובה כבר בתקציב המדינה הקרוב על מנת למנוע צער כאב וסבל ממשפחות רבות בישראל".