עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
הוזלת הטיסות לצד עומס בלתי נסבל: כך השפיעו הסכמי אברהם על נתב"ג
מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות מסחריות בינלאומיות | מתוך 14,409 טיסות בינלאומיות שחצו בחודש נובמבר את המרחב הישראלי 10,960 טיסות הן לנתב"ג | בשנת 2022 יעברו בנמל התעופה בישראל כ-20 מיליון נוסעים
רשות התעופה פרסמה נתונים מהם עולה כי התעבורה האווירית מעל ישראל מבוקשת על ידי חברות זרות בשל העובדה כי ישראל משמשת כנתיב בטוח ומרכזי לחצייה מהמזרח למערב ובחזרה למדינות המפרץ.
ע"פ הנתונים, במהלך חודש נובמבר חצו את המרחב האווירי הישראלי 14,409 מטוסים בטיסות בינלאומיות, גידול של 43 אחוז יחסית לנובמבר שנה שעברה.
מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות מסחריות בינלאומיות.
רובן המכריע של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון. מתוך 14,409 טיסות בינלאומיות שחצו בחודש נובמבר את המרחב הישראלי, 10,960 מהו יועדו לנתב"ג. השאר הן 3,449 טיסות מסחריות בינלאומיות שחצו את המרחב האווירי הישראלי.
ברשות שדות התעופה הוסיפו כי לאחר שנתיים של משבר עולמי, פתיחת השמיים והחתימה על הסכמי אברהם חלה עלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.
ברשות טוענים עוד כי פתיחת שמי ישראל והתחרות של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה הבינלאומיות את עלות הטיסות בין המזרח למערב.
אך יחד עם זאת מציינים ברש"ת כי הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה /על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל.