מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
חשש לסכנה בטיחותית באלפי מכוניות שנמכרו בישראל
ריקול ראשון לסינית הנמכרת בישראל: יבואנית ג'ילי מודיעה כי כ-5,000 מכוניות ג'ילי ג'יאומטרי C חשמליות הנוסעות בכבישי הארץ נדרשות לריקול. הריקול תקף לגבי המכוניות שיוצרו בין 20/7/2021 ל-26/9/2022 | מדובר ברוב המכריע של מכוניות ג'ילי שנמכרו בישראל
כ-5000 מכוניות מסוג ג'ילי ג'יאומטרי C, המכונית החשמלית הנמכרת בישראל, נקראות חזרה למוסך. הסיבה? עדכון תוכנה בטיחותי לכל המכוניות מסוג זה שיוצרו בין התאריכים 20 ביולי 2021 ל-26 בספטמבר.
ב"כלכליסט" מדווחים כי לפי היבואנית, קיים חשש כי במקרים נדירים בעת האטה בנסיעה במדרון כאשר הסוללה טעונה כמעט במלואה "עלולה התוכנה שביחידת בקרת הסוללה (BMS) לגרום להפעלת נורת התראה ולהגבלת הכוח שתוביל להאטה הדרגתית עד כדי עצירה מוחלטת".
במסגרת הריקול לקוחות שיגיעו למוסכי ג'ילי יידרשו לבצע עדכון תוכנה שאורך כעשרים דקות ומבוצע במקום. לפי היבואנית, לקוחות ג'ילי יוכלו באותו עדכון גם לבצע ללא עלות שדרוגים של מערכות המולטימדיה ומיזוג האוויר.
חשוב לציין כי כיום לפי החוק בישראל בעל רכב המוזמן לריקול ואינו מטפל בו בתוך חצי שנה אינו יכול לעבור את הטסט השנתי. תיקון הריקול אינו מסובך אך בכל זאת ידרוש מלקוחות ג'ילי להגיע למוסכי היבואנית, וזאת למשל בניגוד למקרים מסוימים שבהם לקוחות של טסלה לדוגמה יכולים לטפל בריקולים מסוימים באמצעות עדכון פשוט מהאוויר.