עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
עולים לירושלים? כך תעקפו את העומס בכבישים
הבוקר הראשון של נתיב פלוס בכביש 1 לירושלים: קיצור של יותר מ-25% לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית | זמן הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב פלוס עמד על כ-21.5 דקות, לעומת כ-29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים | מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע
נתיב פלוס בכביש 1 יצא הבוקר (ראשון) לדרך: במסגרת הסדרי התנועה החדשים, הנסיעה בנתיב פלוס, ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, מותרת לתחבורה ציבורית ולרכב עם שלושה נוסעים לפחות, כולל נהג. הנתיב פועל בימים א' עד ה' בין השעות 6:30-9:30 וביום שישי מהשעה 12:00 עד 17:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.
עד כה, מוסרים במשרד התחבורה, כי הנתיב מתפקד מצוין, מקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית ולא נצפו עומסים חריגים לרכב הפרטי, פרט לתאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב הפרטי ופער משמעותי בין הנסיעה בתחבורה הציבורית.
משרד התחבורה קורא לציבור, לבחור בתחבורה ציבורית או שיתופית ולקצר משמעותית את הדרך לירושלים.
על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.
הנתיב החדש, ישרת עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. יש לציין כי בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 ש"ח.