עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
לא תאמינו כמה מטוסים חצו את המרחב האווירי של ישראל
מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 134,926 טיסות מסחריות בינלאומיות | בחודש אוקטובר חצו את המרחב הישראלי 15663 טיסות, מתוכן 12,130 טיסות לנתב"ג | בשנת 2022 צפויים לעבור בנמלי התעופה בישראל כ 19 מיליון נוסעים
רשות התעופה פרסמה נתונים מהם עולה כי התעבורה האווירית מעל ישראל מבוקשת על ידי חברות זרות בשל העובדה כי ישראל משמשת כנתיב בטוח ומרכזי לחצייה מהמזרח למערב ובחזרה למדינות המפרץ.
במהלך בחודש אוקטובר חצו את המרחב האווירי הישראלי 15.663 מטוסים גידול של 63 אחוז יחסית לאוקטובר שנה שעברה.
מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 134,926 טיסות מסחריות בינלאומיות.
בחודש אוקטובר חצו את המרחב הישראלי 15663 טיסות, מתוכן 12,130 טיסות לנתב"ג.
ברשות התעופה מציינים כי בשל החזרה לשגרה לאחר הקורונה, הסכמי אברהם ופתיחת השמיים חלה עלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.
רובן המכריע של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון – כאמור 12,130 טיסות, 3,533 טיסות מסחריות בינלאומיות חוצות שטסו במרחב האווירי הישראלי של ישראל.
ברשות מעריכים כי בשנת 2022 צפויים לעבור בנמלי התעופה בישראל כ 19 מיליון נוסעים.
יש לציין כי פתיחת שמי ישראל והתחרות של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה את עלות הטיסות בין המזרח למערב.
למעשה, הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה /על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל. הרחבת הפעילות של הטיסות החוצות יהיה בתיאום ובשיתוף חיל האוויר.
ניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל עולה מדרגה. אישורי מעבר הטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה מנוהלים ע"י פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי - בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה - למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך.