עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
הנה זה בא: הנתיב החדש שעוקף את הפקקים בדרך לירושלים
ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג), ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים
"נתיב פלוס" חדש בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל.
ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים.
הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.
"נתיב פלוס" באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשי הדרך.
חברת נתיבי ישראל, יחלו בעבודות צביעת הנתיב הלילה (בין שני לשלישי) סמוך למחלף שער הגיא, יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 ש"ח.
במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.
למעשה, קיים מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים.
אוטובוסים: מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.
לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע":
חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב.
חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.
חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.