מסמך פנימי נחשף: עד 30,000 איש • כך תיראה ההילולה בהר מירון

סאגת העלייה המסורתית להר מירון לפקוד את ציון הרשב"י ביום ההילולה בלג' בעומר - מסרבת לרדת מסדר היום | מסמך פנימי שנחשף כאן לראשונה מעלה כי האטימות במשרד הבריאות - לשיאים חדשים | בפגישה המתוכננת במהלך הבוקר יציגו אנשי המשרד מסמך דרישות שערורייתי

ארי קלמן | חרדים 8.4.2021 | 09:14

הילולה במירון צילום: פלאש 90

יממה לאחר חשיפת 'כל רגע' על ההגבלות הצפויות לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בעוד שלושה שבועות, היום (חמישי) יפגשו נציגי המשרדים, המשטרה, ואנשי הארגון למצוא מתווה משותף, אך בינתיים מסמך פנימי שמציג את ההגבלות הצפויות לעת עתה בל"ג בעומר - נחשף.

לידי 'כל רגע' הגיע מסמך שהוכן על ידי דסק החרדים במשרד הבריאות בראשו עומד הפרויקטור האלוף רוני נומה שיפגוש הבוקר בשעה 10:00 את הגורמים הרלוונטים לדיון משמעותי לקראת ההילולה.

על פי התוכנית שתוצג בדיון, משרד הבריאות מבקש להגביל את העלייה להר מירון בתאריכים 29-30.04 - בימים חמישי ושישי, אז תתקיים ההילולה בקבר הרשב"י בהר מירון.

"לאור מגבלות ההתקהלות הקיימות היום לא ניתן לקיים את ההילולה בקבר הרשב"י במתכונתה הרגילה", נכתב בממסך הנחשף כאן לראשונה.

המסמך שנחשף

במשרד הבריאות מנסים להתחשב בחשיבות האירוע ומציינים כי "ישנו רצון לאפשר אירוע גדול ככל הניתן בהתחשב ברמת התחלואה והחיסוניות בישראל", אך מציינים כי "על מנת לאפשר מקסימום משתתפים נדרש לקיים את האירוע במתכונת תו ירוק + בדיקות לילדים בלבד".

כאשר מצד אחד בהר תוגבר האכיפה לוודא כי רק בעלי תו ירוק נכנסים לאיזור, ומספר הנכנסים יעלה בהדרגה ויתפרס על פני מקסימום זמן על מנת לצמצם את ההתקהלות ככל הניתן. אחת מההחלטות שמבקשים באטימות במשרד הבריאות הוא כי "מבנה קבר הרשב"י יהיה סגור", כך שהגישה לציון רבי שמעון לא תתאפשר.

אתמול, בתום פגישה שהתקיימה בלשכת השר אריה דרעי היה מי שניסה לטעון כי לא דובר על הגבלה במספר, אלא שהיום נחשף במסמך שהגיע לידינו כי משרד הבריאות מבקש להגביל את המשתתפים ל 30,000! בלבד לאורך כל ימי ההילולה. אחרי שאתמול הערכנו את ההגבלה בכ-45,000 איש.

"מטרת המתווה לאפשר עד 10,000 איש על ההר באותו הזמן ובסך הכל 30,000 איש במצטבר לכל אורך ההילולה", נכתב במסמך שגובש על ידי דסק החרדים ובו ידונו בשעה הקרובה בפגישה שתיארך בזום.

בתוך כך, ביקורת רבה נרשמה בקרב הציבור הספרדי והליטאי, ברקע ההחלטה כי לכל הדלקה תהיה הגבלה לקהל שיבוא מהחצר שמקיימת את ההדלקה, דמויות תורניות ואישי ציבור ציינו שכיוון שרוב ההדלקות בהר הם של רבנים ואדמו"רים חסידים, המשמעות כי רוב העולים להר יהיו חסידים בעוד הציבור הספרדי והליטאי ללא רבנים מטעמם שמקיימים הדלקות.

כזכור, בעקבות הפרסום אמש, בכנסת תקפו את ההחלטה וחברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר טענו לאפליה כי בעוד העלייה להר הבית מותרת ללא הגבלות, העלייה להר מירון תוגבל, "דין הר הבית לא כדין הר מירון", טען סגן השר מאיר פרוש.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום