ארה"ב: ה-FDA אישר חיסון נוסף לנגיף הקורונה

מינהל המזון והתרופות בארה"ב אישר את החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון "כבטוח ויעיל". לפי המחקר שבוצע בעשרות אלפי איש נמצא כי יעילותו של החיסון במניעת מחלה קשה מגיע ל-66%

יענקי פרבר | בריאות 24.2.2021 | 16:17

חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

צוות ה-FDA אישר את השימוש בחיסון של ג'ונסון & ג'ונסון וקבע כי הוא יעיל ב-66 אחוז למניעת מקרים קשים וחמורים של נגיף הקורונה.

אף על פי שהחיסון לא חזק כמו החיסונים של פייזר ומודרנה, שיעור היעילות עדיין יכול להפוך את החיסון לכלי נשק מועיל בקרב נגד המגפה. הניסויים הקליניים של החברה שבסיסה בניו ג'רזי בכמעט 44,000 איש לא העלו אף חשש בטיחותי משמעותי שימנע מה- FDA לתת אישור לשימוש חירום לחיסון, כך אמרו גורמים בסוכנות.

ה-FDA פרסם את הדברים לפני הפגישה הקרובה שתתקיים ביום שישי של הוועדה המייעצת לחיסונים ומוצרים ביולוגיים, שם יתקיים פאנל מומחים שימליץ לגבי שימוש של החיסון לשימוש חירום.

כזכור ה-FDA אישר בחודש דצמבר אישורי חירום לחיסוני פייזר ומודרנה, בעקבות המלצות חיוביות של הפאנל המייעץ.

התוצאות הראשוניות שפרסמו ג'ונסון אנד ג'ונסון בתחילת החודש הצביעו על כך שהחיסון הפחית את המקרים הקשים של המחלה ב-85%, ואף לא אדם אחד שנטל את החיסון נפטר כתוצאה מכך.

הממצאים מצאו גם כי החיסון יעיל ב-66 אחוז במניעה מוחלטת של המחלה. שני החיסונים הקודמים שאושרו לשימוש חירום הראו כי שניהם יעילים ביותר מ-90% במניעת כל מקרי המחלה.

פרסום הדו"ח של ה-FDA מגיע יומיים לפני שהוועדה המייעצת של המחלקה לחיסונים ומוצרים ביולוגיים תתכנס בכדי לדון במתן אישור חירום לחיסון. אם פאנל זה ימליץ רשמית על אישורו לשימוש חירום, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן יוכלו לתת אישור סופי כבר בסוף השבוע.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום