ישתחרר? יגאל עמיר שכר את הפרקליט הבכיר

רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ע"ה, יגאל עמיר רותם את עו"ד יורם שפטל למאבקו נגד וועדת השחרורים של שב"ס, שמסרבת לדון בשחרורו, לאחר שלדבריו סיים את עונשו ודורש לשחררו | שפטל ייצג את עמיר בעתירתו לבג"ץ לביטול החוק הפרסונלי שחוקק נגד שחרורו ב-2001

קובי ברקת | חדשות בארץ 28.12.2020 | 23:34

יגאל עמיר/יורם שפטל צילום: פלאש 90

יגאל עמיר - מי שהורשע ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, שכר את שירותיו של עו"ד יורם שפטל כדי שיעתור עבורו לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק שחוקקה הכנסת בשנת 2001 ומונע דיון בשחרורו. כך דווח בחדשות 12.

בשנת 2001 חוקק "חוק יגאל עמיר" הקובע כי ועדת השחרורים לא יכולה להמליץ לנשיא על חנינה או על קיצור עונשו של מי שהורשע ברצח ראש ממשלה ממניע פוליטי-אידיאולוגי. החוק כמובן חוקק בעבורו שכן זהו המקרה היחידי של רצח ראש ממשלה בישראל.

עמיר טוען להגנתו כי זהו חוק שנחקק לאחר שהוא הורשע ברצח ועל כן הוא אינו חל עליו. יתירה מכך, עמיר טוען כי מכיוון שזהו המקרה היחיד של רצח ראש ממשלה בישראל, החוק הוא חוק פרסונלי ועל כן יש לבטלו.

לדברי עו"ד שטפל, "זה חוק פרסונאלי כי הוא מכוון לאדם אחד בלבד. הוא חוק רטרואקטיבי משום שהוא התקבל כשש שנים לאחר ביצוע ההתנקשות ברבין. הוא ברברי משום שהוא נוגד באופן מוחלט את עקרון היסוד של החוק הפלילי.

עו"ד שפטל הוסיף כי ''אין עונשין אם אין מזהירין תחילה, לרבות החמרת עונש באמצע המשחק. הגיעה השעה לשחרר את יגאל עמיר - לא היום, לא מחר, אלא אתמול".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום