הפרקליטות לצד הנציב: השופט שהפר הנחיות לא ייקנס

אחרי שבית המשפט קבע כי המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר לא יינזף, למרות שקיים חתונה לבנו בניגוד מוחלט להנחיות, הוגשה דרישה לפרקליטות המדינה כי ייקנסו את הסגן, אך שם סירבו והודיעו כי הם דוחים את הדרישה

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 28.12.2020 | 13:34

השופט חנן מלצר צילום: יונתן זינדל//פלאש 90

בפרקליטות המדינה סירבו לקנוס את סגן נשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, שהפר לכאורה את מגבלות הקורונה וקיים על פי פרסומים חתונה לבנו תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות. אחרי שנציב תלונות סירב להורות על נזיפה לשופט, בפרקליטות סירבו לנקוט נגדו הליכים - כל עולה ממכתב שנשלח בתגובה לתלונה של ארגון בצלמו.

כזכור, נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה את התלונה שהוגשה כנגד השופט מלצר, וקבע כי הוא לא יינזף למרות שעל פי פרסומים קיים חתונה לבנו תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות. התלונה הוגשה בעקבות פרסום בגלי צה"ל כי השופט ערך חתונה לבנו עם עשרות משתתפים בזמן שהתקנות התירו עשרה בלבד. על פי הפרסום, בארוחה שהתקיימה מאוחר יותר נכחו 70 אורחים. השופט מלצר טען אז כי האירוע עומד בתקנות המגבילות את ההתקהלות לעד 35% מהתפוסה בחלל מסוים וכלל האורחים שהו במלון באותו יום.

בעקבות הפרסום, פנה ארגון זכויות האדם 'בצלמו' בקובלנה רשמית לנציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה לנזוף פומבית בשופט, אשר הפר את הנחיות הקורונה. בתלונה אף נטען, כי "כיצד ייתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים לתקנות הקורונה, ככל שהוא עצמו מפר אותם פומבית".

בהחלטתו קבע השופט בדימוס אורי שוהם ש"אין כל ספק שאכן נעברה העבירה". אולם, מבדיקה שלו עם כבוד השופט מלצר עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון, לכן התלונה נדחית על הסף.

בעקבות החלטת הנציב פנו בארגון בצלמו לפרקליטות המדינה בדרישה לקנוס את השופט, שכן לטענתם מדובר בעבירה על החוק שעליה אזרח מן השואה ייענש. אלא, שבפרקליטות דחו את הדרישה.

"במכתבך, ביקשת כי נורה לחקור את הנסיבות בהן הפר, לטענתך, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט חנן מלצר, את תקנות הקורונה, בקיץ האחרון", כך נכתב בתשובת הפרקליטות לארגון בצלמו.

"זאת שכן, לטענתך, לאחר טקס החופה שנערך כדין, סעדו האורחים בחתונת בנו של המשנה לנשיאה שלא כדין, בנוכחות כ-70 משתתפים, בחדר האוכל של המלון. לפי מכתבך, הסעודה המדוברת נערכה בסוף חודש אוגוסט 2020. גם מבלי לברר את נכונות העובדות המתוארות על ידך, מצאנו כי אלה אינן מגבשות, בנסיבות העניין המתוארות, עבירה פלילית או מנהלית. לעניין זה נפנה להוראות הקובעות עבירה פלילית ומנהלית בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש בעת האירוע הנטען", נכתב בתגובת הפרקליטות.

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: שוב מוכח שיש דין אחד לאזרח הפשוט בגבעת זאב שעושה חתונה לבנו והחתונה מסתיימת באלימות מעצרים וכמובן קנסות עתק לבין המשנה לנשיאה שופט העליון חנן מלצר שעושה אותה חתונה בדיוק וזוכה להנחת סלב וגיבוי הן מנציבות השופטים. והן מפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".

"לצערנו בישראל צדק זה רק שם של כוכב. אנחנו נערער על מקרה זה כמקרה דגל ונדרוש או קנס לשופט או ביטול הקנסות האחרים לאזרחים הפשוטים", לשון התגובה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום