ההוראות של גדולי ישראל לקראת שמחת תורה

עולם התורה נערך לשמחת תורה החג הגדול ביותר לשמוח עם התורה הקדושה, במרבית עולם הישיבות מקיימים שמחת תורה כרגיל לאחר שרוב בני הישיבות עברו את הנגיף, גדולי ישראל בקריאה לשמור על הנחיות בבתי כנסת ולא לערוך קידושים המוניים 

משה ויסברג | חרדים 7.10.2020 | 13:06

יונתן זינדל, פלאש 90

שמחת תורה תשפ"א והוראות גדולי ישראל: כפי שאמר אמש ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בשיחתו היום יצא דף הוראות לציבור לקראת שמחת תורה בשם גדולי ישראל הקוראים עדיין להשאיר את בתי הכנסת פתוחים אך קוראים לעשות מאמץ להתפלל בחוץ. 

אמש בשיחתו אמר ראש הישיבה "למעשה אי אפשר לקיים שמחת תורה בצורה כזאת שהיה תמיד, לכן יצאו הוראות מהרופאים איך להתנהג בשמחת תורה שלא יהיו הידבקויות, יש כבר הוראות והם יתפרסמו איך לשמוח בשמחת תורה אבל בצורה כזאת שלא יזיק לבריאות זה שמחה גדולה, גם שמחת יום טוב וגם שמחת תורה, אבל לשמוח בצורה שלא יזיק לבריאות ולכן יש הוראות מפורשות שלא יהיה ח"ו שום הידבקות".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במרבית עולם הישיבות יקיימו את שמחת התורה כרגיל לאור זאת שהוא החג הגדול שבו כלל ישראל שמחים עם התורה וזאת בהוראת גדולי ישראל לאחר שמרבית עולם התורה כבר עברו את הנגיף. 

בהוראות עליהם חתומים חבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטיין, אב"ד בית הדין בבני ברק הגר"ש רוזנברג והדיין הגר"י סילמן נאמר בין היתר: אפשר לרקוד אבל בלי להחזיק ידיים. לא לעשות קידוש בציבור ולא לנשק ספר תורה בפה. 

 

להלן המכתב המלא של ההוראות: 

"לרגל המצב הקשה מחמת המגיפה, נתבקשנו ע"י רבותינו גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א להעיר ולהזהיר בכמה דברים הנוגעים לשמחת תורה וביקשונו
להקדים כי "יש לשוב ולהזכיר כי יש להתאמץ ביותר להתפלל במניינים בשטח פתוח".

1. יש להיזהר מלתת יד זה לזה בעת הקפות, ריקוד, אפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הספר תורה יקיפו ויש לקצר בהקפות.

2. מי שקיבל ס"ת לידיו, חשוב מאוד לחטא את ידיו מיד לאחר שהעביר את הס"ת לאחר.

3. יש להיזהר לא לנשק בפה את הס"ת (ומעל הס"ת), רק ע"י הפסק של הטלית.

4. יש להתרחק זה מזה ככל האפשר ולא להצטופף.

5. כמובן שחיוב עטיית המסכה-על הפה ועל האף- הוא גם בשעת ההקפות.

6. אין לשבת שבת מרעים לקידוש בביהכנ"ס.

7. יקצרו בקריאת התורה, אפשר לקבוע שלא ינתנו עליות לכל הקהל, אלא רק למניין הקרואים והחתנים, או רק למבוגרים מבין הקהל.

8.ובזכות ההקפדה על 'ונשמרתם' ובזכות שמחת החג ושמחת התורה, ה' יתברך ירחם עלינו ויסיר ממנו חרון אף וכל מחלה וכל תקלה, ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום