זעם בחסידות תולדות אהרן ובעדה החרדית על ביזוי כבוד המת

בעדה החרדית ובתולדות אהרן זועמים ומוחים על ביזוי הלווית הנפטר הרב ברנסדרופר הערב דיון חירום מחר בבית הדין של ה'עדה החרדית' על המשך ותיאום ההידברות עם המשטרה כשהדרישה היא לנתק כל שיתוף פעולה ותיאום עם משטרת ישראל 

משה ויסברג | חרדים 5.10.2020 | 23:11

הערב במאה שערים צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

לאחר שוטרי משטרת ישראל פשטו הערב (שני) על מסע הלווית האברך ר' יהודה טרייטל ברנסדרופר ז"ל מחסידות תולדות אהרן בירושלים, שנפטר בגיל 36, לאחר שעבר התקף לב בבית המדרש זעם רב בעדה החרדית על התנכלות והתנהגות אלימה וברברית של המשטרה בעת מסע הלוויה. 

לדברי עדי ראייה "באכזריות ובחוסר רגישות התנפלו על המלווים ולא נחה דעתם עד לביזוי המת בחרפה וביזיון בהטלת המת על הרצפה, וכמעט שהיה למרמס השוטרים לולי מספר אברכים שמסרו נפש בעוז ותעצומות". 

גורמים בעדה החרדית אומרים כי הסיפור הערב הגיע לנקודת רתיחה "התנכלות המשטרה ללוויות הפכה באחרונה למגמה ולשיטה במשטרת ירושלים תוך שהם מוצאים הודעות דוברות מנצחות על מנת לחפות על העוול הנורא של ביזיון מתים קדושים". 

לדברי הגורמים "התנהגות ברברית זו הייתה גם בעת שהתנפלו בחמת זעם על מיטותיהם של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל ועל מיטת הגאון הצדיק רבי אהרן קאהן זצ"ל אחיהם של האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק". 

בחסידות תולדות אהרן ובעדה החרדית זועמים מאוד ומבהירים בצורה חד משמעית כי לא יתנו להמשך התנהלת פושעת זו כששלל אופציות עומדות על הפרק מחר אף צפוי להתקיים דיון חירום בבית הדין של העדה החרדית על המשך תיאום והידברות עם משטרת ירושלים, כשהדרישה היא לנתק כל שיתוף פעולה ותיאום עם המשטרה. 

ממשטרת ירושלים נמסר, כי בהמשך לדיווח על מסע הלוויה שמתקיים לכיוון הר הזיתים, כוחות משטרה שהוצבו בציר הלוויה באזור סולטאן סולימאן ועד להר הזיתים פיזרו ובלמו את המשתתפים שנשארו במסע הלוויה, במהלך הפעילות עוכבו/נעצרו 11 חשודים בגין הפרת התקנות ונרשמו קנסות. מסע הלוויה הסתיים והמשתתפים שנותרו התפזרו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום