תיעוד מזעזע מביתר עילית: שוטר משליך דלי על ראשו של בן 10

תיעוד מטריד של אלימות שוטרים בביתר עילית. במהלך אכיפה שבצעה המשטרה, נראה שוטר משליך בפראות דלי על ראשו של בן 10 שמנסה להימלט. השוטר לא הסתפק בכך ואף עצר את הילד תוך הפעלת אלימות. ח"כ ניצן הורביץ: "‏גועל נפש מה שהמשטרה עשתה בביתר" • צפו

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 4.10.2020 | 14:18

התיעוד המזעזע צילום: צילום מסך

כוחות גדולים של המשטרה פשטו היום (ראשון) על העיר ביתר עילית במטרה לבצע אכיפה נגד בתי כנסת שפעלו במקום. במהלך פעילות האכיפה, התפתחו עימותים בין התושבים לשוטרים, שניים מהם נעצרו לחקירה.

 

בתיעוד מטריד שפורסם ברשת וצולם סמוך לשטיבלך ברחוב דרכי איש בעיר, נראה שוטר משליך בפראות דלי פלסטיק היישר לעבר ראשו של ילד כבן 10.

השוטר לא הסתפק בכך ואף עצר את הילד תוך הפעלת אלימות. טרם ברור מה הוביל לאלימות הקשה, ומפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".

 

בהודעת המשטרה נאמר, כי במהלך פעילות השוטרים בביתר עילית הם איתרו משעות הבוקר מספר בתי תפילה שפעלו בניגוד לתקנות ובמקום שהו עשרות מתפללים. השוטרים הורו למתפללים להתפזר ורשמו מספר דוחות על אי עטיית מסכה ויציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.

בהמשך טענה המשטרה כי מספר מתפללים סרבו לבקשת המשטרה להתפנות וחלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב משטרתי.

שני מתפללים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים. בנוסף ניתנו קנסות נגד מנהלי המקום ומספר מתקהלים שהפרו את התקנות.

"בשלב זה המתקהלים התפזרו והכוחות ממשיכים לפעול לאכיפת המגבלות", נמסר מהמשטרה.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מיהר להגיב לתיעוד הקשה: "‏גועל נפש מה שהמשטרה עשתה בביתר עלית. אכיפה ביישובים חרדיים זה לא לחנוק ילד בראש ולגרור אותו לניידת. זה כולה ילד, לעזאזל. די כבר עם האלימות הזו! משטרה שומרת על האזרחים, לא מרביצה להם. אני אקדם הצעת חוק לאפשר תביעות פיצויים נגד המשטרה ללא הוכחת נזק במקרה של שימוש בכוח לא מידתי".

במכתב ששיגר מנכ"ל ארגון זכויות האדם 'בצלמו' לראש מח"ש עו"ד קרן בן מנחם, הוא דורש להשהות את השוטר באופן מיידי מתפקידו.

"מתיעוד שפורסם עולה ששוטר יס"מ משליך דלי על ילד בן עשר במהלך מבצע אחריות מנצחת. לאחר מכן הילד אף נעצר", כותב גליק, "מבלי להכיר לעומק את הפרטים לזרוק דלי על ילד בן עשר אינו דבר נצרך וגם לא זריקת דלי על מבוגר".

"ככל שהשוטר היה בסכנת חיים היה ניתן לנקוט פעולות מצילות חיים. זריקת דלי אינה אחת מהם. אדגיש ואומר זכותה וחובתה של המשטרה לאכוף את החוק ואין חולק על כך. אולם מקרים חריגים אלו הם רק מוסיפים דלק לאווירה וגורמים לחימום והגברת האנרכיה ולא ההיפך", הוסיף גליק.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהמשך לתיעוד שהופץ מהפרות הסדר בביתר עילית - במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום