מבזקים

"למרות הסגר לא ניתן לממש את תווי השי בחנויות המקוונות"

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים, מלין על כך שרשתות השיווק לא שינו מדיניותן בכל הנוגע לתווי הקנייה שקיבלו מועסקים רבים כשי לחג והן לא מכבדות את תווי הקנייה ברכישה אונליין אלא רק ברכישה בסניפים

כלכלי15.9.2020 | 14:00

אילוסטרציה צילום: pixabay

"למרות הסגר רשתות השיווק לא מאפשרות לציבור גם הפעם לממש את תווי השי לחג ברכישות מקוונות", כך טוען יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל. אלוש מלין על כך שרשתות השיווק לא שינו מדיניותן בכל הנוגע לתווי הקנייה שקיבלו מועסקים רבים כשי לחג, כשהן לא מכבדות את תווי הקנייה ברכישה אונליין אלא רק ברכישה בסניפים (למעט ברשת שופרסל).

מנתוני ועדים, רשתות השיווק הנפיקו תווי קניה ושי בהיקף של 2 מיליארד שקל אותם שיווקו לוועדי עובדים ונציגי הנהלות, כשי לחג לציבור העובדים. היקף זה מהווה כ-45% משוק ה"שי לחג" הנאמד ב 4.5 מיליארד שקל.

לפי ועדים לא ניתן לממש בחנויות המקוונות את תווי הקנייה שמנפיקה רמי לוי (התו המלא) ואת התווים של יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין (תו פלוס). את תו הזהב שמנפיקה שופרסל ניתן לממש ברכישה מקוונת באתר שופרסל ו-BE, אולם בשאר 90 הרשתות הנכללות בתו, לא ניתן לבצע רכישה מקוונת.

אלוש מסר כי "הכשלים והקשיים שמערימות רשתות השיווק במסחר בתווי הקניה מתגלים שוב במלוא עוזם וחושפים שוב את אוזלת היד של הרגולטורים והמחוקקים, שלא מביאים להסדרת המסחר ההוגן בתווי הקניה בישראל. ועדי עובדים מאיימים להפסיק את רכישת התווים אם הרשתות לא יאפשרו רכישות מקוונות בתווים אלו".

גלובס

שתף כתבה זו