לפיד לכחול לבן: הצביעו איתי ברביעי ונראה איך ממשיכים • צפו

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד תקף במליאת הכנסת את הממשלה ובמיוחד את העומד בראשה והפציר בחבריו לשעבר מכחול לבן להצביע בעד הצעת החוק שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה • "תעבירו אותו, ואז אולי נוכל לשבת לדבר מה עושים בהמשך"

פוליטי 10.8.2020 | 18:57

יאיר לפיד נואם במליאה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד דיבר במליאת הכנסת ותקף את חבריו לשעבר מכחול לבן. לפיד הפציר בהם לתמוך בהצעת החוק האוסרת על אדם עם כתבי אישום פליליים להרכיב ממשלה, שתוגש ביום רביעי. 

 

"כחול לבן" פנה לפיד מעל דוכן המליאה, "הוא משחק בכם. אתם לא מבינים שהוא משחק בכם? לא נמאס לכם להיות בובות על חוט? זו הצעת חוק שאתם חתומים עליה. העורך דין של כחול לבן שימי בר און, הוא זה שכתב אותה".

לפיד פנה לחבריו שלעבר והפציר בהם: "אם אתם רוצים לשמור על המעט שנותר מכבודכם. אם אתם עדיין רוצים לקרוא לעצמכם אנשים הגונים, בואו ביום רביעי להצביע בעד החוק. תעבירו אותו, ואז אולי נוכל לשבת לדבר מה עושים בהמשך".

"ביום רביעי הקרוב אנחנו נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק האוסרת על אדם עם כתבי אישום פליליים להרכיב ממשלה בישראל" אמר לפיד ופנה לתקוף את ראש הממשלה. "אם מישהו רוצה לדעת למה – שיסתכל על בנימין נתניהו. כל ההוכחות שם. שיסתכל על נתניהו בשלושת החודשים האחרונים. אין פעולה שלו שלא נובעת מכתבי האישום. אין דבר שהוא עושה שלא מתחיל שם ונגמר שם".

לפיד הוסיף כי נתניהו "בנה ממשלה מנותקת ומנופחת של 36 שרים ו-16 סגני שרים – בגלל כתבי האישום; לא מעביר תקציב - בגלל כתבי האישום; הלך לוועדת הכספים לסדר לעצמו הטבות מס במיליון שקל כי הוא צריך כסף לעורכי דין. הקים פה תעשייה שלמה של הסתה אלימה. מפרק את העם הזה מבפנים.
מנסה לפגוע במנדבליט – כי הוא העמיד אותו לדין. מנהל קמפיין נגד ליאת בן ארי, התובעת במשפט שלו. האנשים שלו מפגינים מול הבית של נשיאת בית המשפט העליון. אין כבוד לכלום" תקף יו"ר האופוזיציה.

לפיד הוסיף כי "הוא (נתניהו. א.ק.) יודע שאם ישראל תישאר מדינה מתוקנת ודמוקרטית ושומרת חוק, הוא ילך לבית הסוהר. אז הוא רוצה שהיא לא תהיה דמוקרטיה ולא יהיה בה שלטון חוק, העיקר לברוח מהכלא".

לפיד התייחס לניהול משבר הקורונה ותקף: "כל הכשלון האדיר שלו בטיפול בקורונה – כי מה שמנחה אותו זה כתבי האישום. הכל בשביל לעשות מסיבות עיתונאים ולספר כמה הוא מדהים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום