גנץ: "הסר האיום תוך 24 שעות"; נתניהו: "לא צריכים אפילו 24 דקות"

בישיבת סיעת כחול לבן התייחס שר הביטחון בני גנץ לטלטלה הפוליטית סביב העברת התקציב והציב בפני ראש הממשלה אולטימטום: "הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי תוך 24 שעות" • נתניהו השיב בישיבת סיעת הליכוד: "לא צריכים אפילו 24 דקות. יש תקציב מוכן"

פוליטי 10.8.2020 | 15:35

בני גנץ ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

בפתח ישיבת הסיעה הטיל יושב ראש כחול לבן בני גנץ אולטימטום לראש הממשלה נתניהו כשדרש להעביר עוד השבוע, תוך 24 שעות, את החוק שימנע את הבחירות וידחה את העברת תקציב המדינה במספר חודשים.

בפתח ישיבת הסיעה אמר גנץ, כי "מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר". גנץ אומר כי "החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב, אם היא אכן כזו, היא החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל".

גנץ פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד הערב ולתת תוקף אמיתי להבטחתך מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה בתוך 100 ימים מהיום". גנץ הוסיף לקריאתו "הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי ובמקום פאניקה – נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון".

"בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך: הממשלה תאשר הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה ובתוך 24 שעות, בלי טריקים ובלי שטיקים: תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי", הבהיר גנץ תוך עקיצה.

על ההתנהלות בימים האחרונים אמר גנץ כי "אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם – ורק הם – משלמים עליהם את המחיר. העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו. מדינת ישראל צריכה ודאות לשנה הבאה".

גנץ הוסיף כי "בחירות בפעם הרביעית במשבר מתגלגל, יביאו למלחמת אחים במקום לאחדות השורות. בחירות יובילו לשנאת אדם את שכנו, לחוסר אמון שילך ויעמיק, מדרון חלקלק שבסופו תהום".

ראש הממשלה" אמר שר הביטחון, "הם צריכים כעת אותנו. יחד, למענם. יציבים, אמינים, בהירים". גנץ הוסיף כי "כחול לבן לא שינתה דבר בעמדותיה מאז חתמה על הסכם קואליציוני גם כשזה לא היה נוח. בואו נוריד את איום הבחירות מסדר היום הציבורי. אין לנו את המנדט לכך מהציבור. אדוני ראש הממשלה, לא מאוחר לתקן. בוא ונאמר יחד: אין בחירות, יש יציבות, יש תקציב, יש התמודדות עם הקורונה, ננהג בכבוד לעצמנו, בכבוד לאזרחים".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לדברי גנץ: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל".

נתניהו אמר כי "זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד".

עוד הוסיף נתניהו כי "אני גם לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. לא 24 שעות לא 24 דקות, יש תקציב מוכן וצריך לעשות אותו עכשיו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום