בעלי האולמות: לעצור חתונות ביתיות בלתי מפוקחות

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל בדרישה מהממשלה: “עצרו באופן מיידי את החתונות והאירועים הפיראטיים בבתים על מנת למנוע סכנה בריאותית לציבור ולמנוע עבירות על חוקי ישראל” • קראו למתווה שעל פיו תותר לציבור כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% עפ”י רישיון העסק

חדשות בארץ 9.8.2020 | 08:30

חתונה פיראטית | צילום: באדיבות התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל יצאו בפנייה חריפה לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הבריאות ולממונה הלאומי למאבק בנגיף הקורונה וזאת על מנת לעצור את האירועים הפיראטיים המתרחשים בחללים לא מפוקחים.

לטענת התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל, התופעה שהחלה עם פרוץ משבר הקורונה, במסגרתה אנשים פרטיים וגופים שונים תורמים חללים לקיום שמחות ואירועים, מובילה לחגיגות פיראטיות רבות משתתפים. אלו אירועים שנערכים ללא כל פיקוח, אינם עומדים בהנחיות התו הסגול  ומסכנים חיי אדם.

נועם לוי, יו”ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים: “משרד הבריאות יחד עם יתר גופי הממשלה שמובילים את המאבק תורמים במו ידיהם להתפרצות המגיפה. הם מיהרו לסגור את אולמות האירועים קודם כל ומה שקורה בפועל גרוע הרבה יותר – מתקיימים אירועים פרטיים המהווים מדגרת קורונה. אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה. לעומת זאת, באולמות המורשים אנו יודעים לעבוד תחת פיקוח ולפי הנחיות משרד הבריאות מבלי לסכן חיי אדם”.

“בחסות האירועים הפיראטיים הללו, להם נותנים יד ראשי הערים בישראל, אנו נתקלים גם בעבירות”, כתבו בעלי האולמות כשהם מדברים על “זוגות שוכרים אנשי צוות ובעלי מקצוע שונים על מנת להפיק את אירוע חלומותיהם ואין כל פיקוח על הכספים המשולמים במסגרת זו. אם עבירות הלבנות ההון ילכו ויגדלו, בסופו של דבר אנו צפויים לראות פגיעה במעמד ישראל ב- OECD, מה שיהווה פגיעה ממשית בכלכלת ישראל”.

בסיום מכתבם כותבים בעלי האולמות: “אנו קוראים לממשלה לבנות מתווה שעל פיו תותר כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% עפ”י רישיון עסק.

“כך לדוגמא באולם שהרישיון מתיר לו לאכלס 1000 מוזמנים יוכלו להיכנס 35% אחוז דהיינו 350 אורחים וכן הלאה. זהו פתרון מיטבי במסגרת תקנות החירום ובתקופת משבר הקורונה שמאפשר לנו להמשיך לקיים שגרת אירועים תקינה וקרובה למציאות ככל שניתן”.

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים הינה הגוף היציג לענף האירועים בישראל ומייצגת מאות בעלי אולמות וגני אירועים המעסיקים רבבות עובדים בענף. ההתאחדות מייצגת את הענף בהתמודדות וסיוע עם משבר הקורונה וההשלכות הרוחביות על הענף כולו.

נציין כי על המכתב חתום בין היתר, גם נציג האולמות המוכרים היטב לציבור החרדי: כליל מלכות, מונדיאל והיכלי מלכות.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום