דיווח: גמזו שוקל לדחות את פתיחת שנת הלימודים לכיתות ד' ומעלה לאחרי החגים

ר. בין היתר נשקל אם לדחות את פתיחת שנת הלימודים מכיתות ד' בכל הארץ - או ביישובים אדומים בלבד. מנגד, מנתוני משרד החינוך עולה כי רק 1,006 מתוך כ-700 אלף ילדי קייטנות נדבקו בקורונה - פחות מ-2% מסך החולים. וגם: האם ילדי כיתה ג' יחויבו במסכות?

חדשות בארץ 9.8.2020 | 23:09

יונתן זינדל, פלאש 90

הממונה על המאבק בקורונה פרופסור רוני גמזו שוקל לדחות את פתיחת שנת הלימודים בכיתות ד' ומעלה עד אחרי החגים – כך דווח ב'כאן חדשות'. גמזו ביקש מצוות היועצים שלו, המורכב מפורום מנהלי בתי החולים ובכירים במשרד הבריאות, לתת את המלצותיהם. על פי הדיווח, הם דנו בכך אמש עד חצות והדיון יימשך גם מחר.

בין היתר נשקל אם לדחות את פתיחת שנת הלימודים מכיתות ד' בכל הארץ – או ביישובים אדומים בלבד. במקביל, נשקלת האפשרות להורות גם על ילדים צעירים יותר לעטות מסכות. כמו כן, קיים חשש מהאופן שבו פתיחת שנת הלימודים רגע לפני החורף תשפיע על העלייה הצפוייה במספר החולים.

ב'חדשות 13' דווח כי מנתוני משרד החינוך עולה כי ההדבקה בבתי הספר של החופש הגדול – זניחה. על פי מפת ההדבקה המלאה, בגנים – מתוך 347,840 ילדים, רק 297 נדבקו – שהם 0.55% מכלל החולים במדינה. בכיתות א'-ד', 709 ילדים מתוך 370,616 נדבקו – 1.31% מכלל החולים בישראל. בסך הכול, 1,006 מחולי הקורונה בארץ הם כאלה שנדבקו בבית הספר של החופש הגדול – פחות מ-2% מסך החולים.

עוד דווח כי לפי המתווה המסתמן באשר לעטיית מסכות – תלמידי כיתות ג' יורשו, בשונה מהשנה שעברה, לשבת בשיעורים ללא מסכה על פניהם. בשנה הבאה תלמידי כיתות א', ב' וכן ילדי הגנים יורשו להיות ללא מסכות גם בזמן השיעורים וגם בהפסקות. מנגד, ילדי כיתות ד' עד י"ב יידרשו לטעות מסכה לאורך כל יום הלימודים – גם בשיעורים וגם בהפסקות.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום