יוזמה בוועדה: מלוניות קורונה בתוך ישיבות

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר הציג בוועדה יוזמה להפעלת מתחמי מלוניות בתוך ישיבות שנמצאו בהם חולי קורונה • "עדיף להשאיר אותם בישיבה תחת השגחה, במתחם מסודר"

חרדים 28.7.2020 | 18:39

יעקב אשר בראשות ועדת החוקה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בדיון שקיים היום בוועדת החוקה על תפקוד המלוניות, כחלק מהשלמות דיוני 'חוק הקורונה הגדול', הציג חה"כ יעקב אשר יוזמה מהפכנית להפעלת מתחמי מלוניות בתוך ישיבות שנמצאו בהם חולי קורונה.

יעקב אשר טען: "אין שום היגיון לשלוח בחורים חולי קורונה הביתה למשפחות שהן ברוכות ילדים בדרך כלל, ומשם למלוניות, זה מסלול הדבקה מיותר, עדיף להשאיר אותם בישיבה תחת השגחה, במתחם מסודר, וכך גם לאפשר להם את המשך הלימוד בתנאים הנדרשים".

בדיון הזכיר ח"כ אשר את ההתפרצות שאירעה לפני כחודש בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק, כאשר במקום לתחום את הישיבה שלחו את הבחורים קודם כל הביתה. "יכולות לעבור 60 שעות יקרות עד שהבחור מתפנה למלונית, מה ההיגיון לשלוח אותו הביתה, אמרתי את זה בשעתו לראש המל"ל, זו מסיבת הדבקה שאפשר למנוע אותה. יש ישיבות רבות שיש להם כמה מבנים, וניתן לייצר בתוכן מתחמי בידוד לחולים ולמבודדים, ולהמשיך את הלימודים כרגיל מבלי כל הבעיות ברוחניות ובגשמיות שקיימות במלוניות".

מפקד המלוניות מטעם פיקוד העורף אל"מ ניר בראון ענה לאשר כי הוא מסכים שאם יש ישיבות עם קבוצה של חולי קורונה, עדיף אכן לייצר להם מלונית בתוך הישיבה בתנאים הנדרשים. ח"כ אשר ביקש ממשרד הבריאות לקיים ישיבה דחופה בנידון עם המל"ל ופיקוד העורף כדי לנסות לגבש בהקדם נוהל מסודר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום