חשיפה: מתווה מיוחד יאפשר לימודים בישיבות וכוללים

ראשי הסיעות החרדיות, השרים דרעי לימן ויו"ר דגל התורה משה גפני יחד עם שר הדתות יעקב אביטן, נועדו בשעה האחרונה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו בכדי לדון עמם על פתיחת הישיבות לקראת זמן אלול. סוכם: האלוף נומה ייצג את הישיבות

חרדים 27.7.2020 | 17:09

באדיבות המצלם

פרסום ראשון: ראשי הסיעות החרדיות, השרים דרעי, ליצמן וגפני, יחד עם שר הדתות יעקב אביטן, נועדו בשעה האחרונה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו בכדי לדון עמם על פתיחת הישיבות לקראת זמן אלול.

בפתח הישיבה עלה נושא בתי הכנסת, כאשר סוכם תחילה כי בתשעה באב יתאפשר קיום תפילות מתוך מתחמי קפסלות של עד עשרה משתתפים, כשטרם ברור כמה קבוצות יתאגדו בכל מתחם. השר לשירותי דת יעקב אביטן הגיש הצעה של עד 100 מתפללים.

עוד העלו ראשי הסיעות את נושא פתיחת הישיבות, כאשר ראשי הסיעות והשר אביטן דרשו לבחון אפשרות כי ישיבות גדולות יפתחו את הזמן בקפסולות גדולות יותר ויישארו לפעול תוך הקפדה על ההנחיות עד ליום כיפור.

בנוסף, העלו את נושא הכוללים והישיבות הקטנות שבהם התלמידים והאברכים שבים בכל ערב לבית, כדי לבחון אפשרויות שייתנו גם להם לפתוח את זמן אלול בעוד כחודשיים.

במהלך הישיבה סוכם כי האלוף רוני נומה ייצג את עולם הישיבות ויבחן פתרונות שיאפשרו את פתיחת זמן אלול תוך הקפדה על ההנחיות.

לקראת צום תשעה באב סוכם עם ראשי הסיעות החרדיות לבקשתם, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. ומשרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים".

יו"ר ש"ס שר הפנים הרב אריה דרעי: "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות - הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה. לבקשתי, האלוף במיל' רוני נומה לקח על עצמו לסייע בפרוייקט הנוכחי, להסדיר ולתכלל את כל נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים".

שר הבינוי והשיכון הרב יעקב ליצמן: "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות, במקביל דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת. על כן דרשתי להגדיל את מספר התלמידים בקפסולות שאין חולק על כך שפרויקט הקפסולות הצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח בייתר שאת לקראת זמן אלול הבעל"ט."

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום