המעורבים בלינץ' אחרי הפיגוע בבאר שבע - זוכו

לאחר שהואשמו בהשתתפות בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, דקות לאחר הפיגוע שהתרחש במקום, חייל צה"ל וקצין שב"ס זוכו מחמת הספק. "הסיטואציה הייתה סכנת חיים. גם המשטרה סברה שמדובר במחבל". הפרקליטות: "נשקול אם יש מקום להגשת ערעור".

חדשות בארץ 20.7.2020 | 10:34

שוטרים בזירת הפיגוע צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, זיכה היום (שני) מחמת הספק את קצין שירות בתי הסוהר רונן כהן ואת החייל יעקב שמבה, שהיו מעורבים בהריגתו של הפטום זרהום תושב אריתריאה, מאחר שחשבו שמדובר במחבל שביצע דקות קודם לכן את הפיגוע בו נורה למוות חייל צה"ל עומרי לוי ז"ל. לאחר שהרג את לוי, לקח המחבל את נשקו והחל לירות לעבר הנוסעים בתחנה המרכזית.

 "‏אין לי ספק שהנאשמים היו בטוחים כי המנוח הוא אחד מהמחבלים", אמר השופט במהלך פסק הדין. "הסיטואציה הייתה סכנת חיים. גם המשטרה סברה שמדובר במחבל. הפיגוע ארך 18 דקות שנראו כמו נצח". השופט הוסיף כי צריך לשים גבול בין התנהגות מוסרית לפלילית".

על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד המעורבים, בתאריך 18.10.15, סמוך לשעה 19:30, בתחנה המרכזית בבאר שבע, ירה המחבל מהנד אלעוקבי באקדח בחייל עומרי לוי הי"ד וגרם למותו. עת נשמעו היריות, רצו האנשים לכל עבר. הפטום זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, אשר סבר בטעות כי הוא המחבל, החל בירי כלפי המנוח. במקביל, אנשים נוספים מכוחות הביטחון אשר היו במקום, סברו בטעות כי הפטום זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. זרהום נפגע מהיריות ונפל על הרצפה כשהוא מדמם.

עוד עולה מכתב האישום, כי כשזרהום שכב על הרצפה מדמם, והיה ברור לעין כל כי הוא חסר אונים וקהל רב מסביבו, התקרב אליו דוד מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את מויאל והרימו את הספסל מעל זרהום, שנותר שוכב על הרצפה.

לאחר מכן, ניגשו לזרהום החייל יעקב שמבה ואביתר דמרי, ובעטו בו בחזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. כשהמנוח עדיין שוכב על הרצפה ומתבוסס בדמו כשהוא חסר אונים, התקרבו אליו קצין שב"ס רונן כהן והסוהר שהיו במקום, הרימו את הספסל והטיחו את הספסל לעבר המנוח על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז.

אזרח שהיה במקום, הרים את הספסל והרחיקו מהמנוח, אך מיד לאחר מכן, הקצין והסוהר, הניפו את הספסל שוב והטיחו את הספסל על פלג גופו העליון של המנוח. הקצין אף דחף בחוזקה אזרח שניגש אליו וביקש ממנו להפסיק לתקוף את המנוח ולאחר מכן בעט שוב בחוזקה במנוח.

הפטום זרהום פונה לבית החולים סורוקה, ולאחר ניתוח חירום, נקבע מותו בשל פגיעות פנימיות חמורות שנגרמו מהיריות שפגעו בו בפלג גופו העליון.

מפרקליטות המדינה נמסר בעקבות הזיכוי: "הפרקליטות סברה כי הנאשמים ביצעו מעשי אלימות חמורים כלפי האזרח מהפטום זרהום ז"ל, שהיה כבר ירוי, פצוע והתבוסס בדמו, מתוך מניע נקמני וכדי לכלות את זעמם ולא כפי שטענו הנאשמים מתוך הגנה עצמית. שני הנאשמים האחרים באותו אירוע הלינץ' הודו והורשעו בהתעללות בחסר ישע. אנו נבחן את הכרעת הדין ונשקול אם יש מקום להגשת הערעור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום