ראש הממשלה החליט על שורת הגבלות - סגר יוטל בכל סוף שבוע

ראש הממשלה והשרים קיימו התייעצות דחופה בעקבות העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה כשהשיא הגיע ביממה האחרונה עם קרוב ל-2000 נדבקים חדשים. הוחלט על הטלת סגר כללי במהלך סופי השבוע עד להודעה חדשה • בנוסף, כלל מוסדות החינוך ייסגרו כולל ישיבות וכוללים

חדשות בארץ 16.7.2020 | 14:51

נתי שוחט, פלאש 90

בתום התייעצות דחופה, סיכמו שרי הממשלה על שורה של מגבלות ובהן סגר שיוטל מידי סוף שבוע, לצד סגירת כלל מוסדות החינוך - מלבד אלו הפועלות במתווה הקפסולות - וכן צמצום ההתקהלויות.

ההחלטות שנתקבלו בישיבה המצומצמת ויאשרו עוד הערב בישיבת ממשלה דחופה הן:

א. יוטל סגר מידי סוף שבוע, בין יום שישי בבוקר ליום ראשון. הסגרים יוטלו מידי שבוע ועד להודעה חדשה.

ב. התקהלות בשטח פתוח תוגבל לעד 20 איש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השר אריה דרעי התנגד להצעה שעלתה להגביל התקהלויות עד לעשרה איש וזאת כדי לא למנוע תפילות בחוץ וקיום חתונות. 

עוד סוכם בהתייעצות, כי כלל הלימודים במוסדות החינוך יפסקו לאלתר,כולל ישיבות וכוללים. יוחרגו כלל המסגרות הפועלות על פי מתווה הקפסולות.

נציין כי הסגר השבועי לא יתקיים עוד השבוע, שכן דרוש לכך חקיקה בכנסת, אם זאת השבוע יורו על סגירת כלל החנויות, מלבד חנויות המזון והתרופות וכן חופי הים יסגרו. בשבוע הבא כאמור, יבוא לכדי חקיקה ואישור סופי הסגר בסופי שבוע. 

ראש הממשלה אמר בפתח ההתייעצות הדחופה: "בעקבות הזינוק בתחלואה לכ-1,800 חולים והעלייה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים, שוחחתי עכשיו עם רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ר' המל"ל מאיר בן שבת ועם שר המדע יזהר שי על אפשרות של צעדי ביניים שימנעו את הצורך לסגר כללי".

נתניהו הוסיף כי "זו בעצם המטרה של הדיון הזה, לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש והכפלה של חולים הקשים כל שבעה ימים. זו המטרה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום