אביו של החייל נחשון וקסמן הי"ד הלך לעולמו

חצי יובל שנים אחרי ששיכל את בנו נחשון הי"ד, הלך לעולמו יהודה וקסמן ז"ל והוא בן 72

ברוך דיין האמת 25.6.2020 | 13:44

יהודה וקסמן צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו יהודה וקסמן ז"ל, אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן הי"ד, שנחטף ונרצח לפני עשרים וחמש שנה. יהודה נפטר לאחר שנאבק במחלה הקשה והוא בן 72 בפטירתו. 

נחשון וקסמן הי"ד היה במרכז ההתעניינות העולמית בשנת 1994, כשהוחזק כבן ערובה במשך שישה ימים, ונרצח לבסוף על ידי מחבלי החמאס. נחמן המתין בצומת הטייסים שליד יהוד לטרמפ שייקח אותו לביתו בירושלים.

את ימי המתח הללו לא שכחו יהודה ז"ל ורעייתו לעולם.

בראיון עבר ל'בחדרי חרדים' סיפר יהודה ז"ל, על המחשבות הראשונות אחרי שבנו נחטף: "המחשבות הראשונות הם שאני רק בחלום, ונחשון בני צריך להגיע לבית בכל רגע, ואז מגיע רגע שאתה יודע שהוא לא נמצא איתנו, ואין לנו מושג איפה הוא נמצא, והאם הוא חי או מת. זה תסכול שאני לא מאחל אותו לאף אחד בעולם. כשאני שמעתי שהוא חי נרגעתי, גם אם הוא חטוף. לפחות ידעתי משהו שהרגיע אותי, הייתי במצב על הפנים, לא היה לי שום קצה חוט איפה הבן שלי, כשאמרו לי שהוא חי הוצאתי אנחת רווחה".

יהודה סיפר על שעבר בראשו עת צפה בסרטון שהחוטפים שלחו: "לא יכולתי לראות את זה, חודשים אחרי מות בני צפיתי בזה. לא יכולתי לראות את הסרטון בשלמותו, מהצער שבני נהרג על ידי פורעים ערבים".

"הממשלה הייתה בקשר רציף איתנו, ח"כ, שרים ורבנים - כולם הגיעו לבית, הייתה כאן פסיכולוגית בבית לסיוע, עזרו לנו כולם. הסתובבו בבית אפילו אנשי שב"כ. אבל עיקר העידוד שקיבלתי זה מעם ישראל, התפילות שלהם, האחדות שכולם נעתרו לה. בלי התפילות והעם לא יכולתי להחזיק מעמד רגע אחד. אין לי ספק שהתפילות של העם מאוד מאוד משפיעות על המשפחות לטובה". סיפר אז ל'בחדרי'. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן ז״ל שנחטף ונרצח בידי מחבלים ב-1994. אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים - חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ. בשמי, בשם רעייתי שרה ובשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לאסתר ולבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

המנוח הותיר אחריו את רעייתו אסתר, ששה ילדים ונכדים רבים. מועד הלוויתו טרם נמסר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום