אשת הנגיד ר' רובי שראן הלכה לעולמה

הלכה לעולמה הגברת שראן ע"ה אשת יבלחט"א הנגיד ומחזיק עולם התורה ר' רובי שראן מפלטבוש שהלכה לעולמה בשם טוב 

ברוך דיין האמת 25.6.2020 | 08:24

הנגיד ר' רובי שראן צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטרה הלילה האישה החשובה מרת מאטיל לאה שראן ע"ה אשת יבלחט"א הנגיד ומחזיק התורה ר' ראובן (רובי) שראן לאחר שחלתה בתקופה האחרונה. 

כל חייה עמדה לימין בעלה במעשי החסד הרבים ובעזרה לכל יחיד ויחיד.

בעלה ר' רובי זוכה לקרבה מגדולי ישראל מכל החוגים והעדות. "יש לו יראת שמים", העיד עליו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. כמו כן היה מגיע רבות למרן הגראמ"מ שך זצ"ל, בארה"ב זכה לקרבתם של מרנן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, הגרח"פ שיינברג זצ"ל והגר"ש בירנבוים זצ"ל. כמו כן יש לו קשר עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי וכן עם האדמו"ר מסאטמר בארה"ב ועוד.

בעבר סיפר בראיון לעיתונאי שלמה קוק כיצד התעשר, כי כשהיה אברך צעיר. "למדתי בכולל של ישיבת מיר בברוקלין, ובמקביל, עשיתי קצת עסקים, וצברתי כמה דולרים. המשפחה גדלה, חיפשנו דירה ליד הישיבה, בברוקלין. ראיתי מודעה 'דירה למכירה' ב-50 אלף דולר. עשינו חוזה עם עורך דין והכל. ואז התעורר ויכוח: בעלת הבית היתה אישה בת 95, שלא שיפצה את הדירה במשך עשרות שנים. נברשת השנדליר היתה ירוקה. הווילונות היו מזעזעים. הריהוט היה מכוער. ביקשתי מהבן שלה שימכור לנו את הדירה כשהיא ריקה מכל חפץ, אבל הוא התעקש ואמר: 'אני לא רוצה להיות אחראי על זריקת החפצים מהדירה'. מבחינתנו, הדיל כולל הכל, כולל כלים המונחים על השולחן".

"בלית ברירה, הסכמנו. אשתי הגיעה לדירה כדי להתחיל באריזת החפצים. היתה בדיוק חופשה באמריקה, אז הילדים הצטרפו אליה. הגדול היה, כמדומני, בן 12. נו, מה ילדים עושים? מְשַֹחַקִים. הם קפצו על המיטות, ופתאום נפלה קופסה מתוך המזרון. בקופסה היה כסף מזומן, יהלומים ותכשיטים.

"אשתי התקשרה אלי ואמרה: 'רובי, בוא הביתה מיד'. לראשונה בחיי, ראיתי יהלומים גדולים… באתי לשאול את אחד השכנים, שהיה תכשיטן. הוא אמר לי, 'זה שווה המון, כמעט כשווי הדירה שלך'.

"מה לעשות? התלבטתי אם זה שלי. הרי המוכר התעקש למכור את הבית, כולל הכל. ואולי עלי לעשות 'השבת אבידה'. הצגתי את השאלה בפני מרן רבי משה פיינשטיין. הוא אמר: 'א'שווער'ע שאלה' (שאלה קשה –), אני צריך לחשוב על זה'. למחרת, מתקשר אלי ר' משה ופוסק: 'אף אחד לא מוכר כסף ותכשיטים כחלק מעסקת מכירת דירה. תחזיר לבעל הבית את הקופסה'".

"שאלתי פעם את מרן הרב שך זצ"ל. הוא אמר לי: 'העיקר לתמוך בתורה, ב'יונגלייט' בני-תורה (אברכים בני-תורה צעירים –), ואחרי שאתה תומך בתורה, אם אתה רוצה, תן צדקה למטרות נוספות'. הרב שך הביא הוכחות מה'חפץ חיים', וזה המוטו שמנחה אותי עד עצם היום הזה".

פטירתה הייתה לאחר חתונת נכדה הלילה בן לבנה ר' אבי שראן שנערכה בלייקווד עם בת משפחת טומשבסקי. 

הותירה אחריה שמונה ילדים ועשרות נכדים, שכולם הולכים בדרך התורה והמצוות. בין המחותנים: הגאון המפורסם רבי שרגא-פייבל כהן, בעל מחבר 'בדי השולחן'.

מסע הלוויה יצא הבוקר (חמישי) בשעה 11:00 (שעון ניו יורק) מבית הלוויות שומרי הדת בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום