"טראמפ ימסור הצהרה משמעותית בסוגיית החלת הריבונות"

היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב, קליאן קונווי, שוחחה עם כתבים בבית הלבן על הנושא • הערכה: יתקיים טקס בבית הלבן, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ

מדיני 25.6.2020 | 09:53

טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

קליאן קונוויי, היועצת בכירה של נשיא ארה"ב אמרה הלילה (רביעי) בשיחה עם כתבים בבית הלבן על סוגיית החלת הריבונות, כי הנשיא מתכוון להיות "סוכן שלום במזרח התיכון" וכי צפויה הצהרה משמעותית מצד הנשיא בנושא.

כזכור, התכנית של ראש הממשלה נתניהו היא להתחיל את תהליך החלת הריבונות ב-1 ביולי הקרוב, אך בכירים בממשל טראמפ אמורים להחליט השבוע אם לאשר את התוכנית במתווה נתניהו.

"יש שיחות, ברור שלנשיא תהיה הודעה, הוא דיבר על זה בעבר, והוא מתכנן לפרסם הודעה גדולה בנושא הריבונות, אני שמחה מאוד שהשיחות הללו נמשכות", כך אמרה קונווי לתקשורת בבית הלבן.

"הוא רוצה להיות סוכן שלום במזרח התיכון והוא מנסה לעשות את זה", אמרה קונווי. "הוא ניסה להביא שלום למזרח התיכון בדרכים רבות ושונות".

כשנשאלה אם טראמפ מודאג מהאיומים של מדינות ערב והפלסטינים, קונוויי הפריכה את החששות ודיברה על החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, עליה הכריז בדצמבר 2017.

קונוויי דיברה על ההפחדות שהיו, "הוא העביר את השגרירות לירושלים, אמרו שהעולם הערבי הולך לעשות בלגן, תודה לה' שזה לא היה נכון. תמיד יש טקטיקת הפחדה כזו של כל הרע שהולך לקרות ואז זה לא קורה", אמרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום