השבוע בבית הלבן: דיון מכריע על תוכנית הסיפוח

בבית הלבן צפויים לקיים השבוע דיון מכריע בשאלה האם לתת לישראל "אור ירוק" לבצע מהלך סיפוח בגדה המערבית. אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות בדיון - המחלוקת הפנימית בישראל בין נתניהו לגנץ ואשכנזי 

מדיני 21.6.2020 | 12:44

בית משפט צילום: pixabay

הבית הלבן צפוי לקיים השבוע דיון מכריע לגבי השאלה האם לתת לישראל "אור ירוק" לבצע מהלך סיפוח בגדה המערבית, כך מסרו מקורות אמריקנים וישראלים לחדשות 13. הנשיא טראמפ צפוי להשתתף בחלק מהדיון והוא יהיה זה שיכריע.

‏שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן צפוי להמריא היום (ראשון) לוושינגטון כדי להשתתף בדיון שיתקיים ביום שני או ביום שלישי. ייתכן שפרידמן ייפגש עם גנץ ונתניהו לפני המראתו לארה"ב.

בנוסף, השליח האמריקני לתהליך השלום אבי ברקוביץ' תיכנן להגיע השבוע לשיחות בישראל אך ביטל את הגעתו כדי להשתתף בדיון האסטרטגי. בדיון צפויים להשתתף יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, שר החוץ מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן וגם טראמפ עצמו.

‏הדיון בבית הלבן יתכנס על רקע ויכוח פנימי בממשל טראמפ האם לתת לישראל אור ירוק למהלך הסיפוח. השגריר פרידמן תומך בסיפוח כעת, זאת בעוד גורמים אחרים מסתייגים מהמהלך, כך מפרסם ברק רביד.

יצוין כי שר החוץ מייק פומפאו שב מביקורו בישראל לפני כחודש עם שלל הסתייגויות לגבי הסיפוח – במיוחד בכל הקשור להשפעה על ירדן ועל היציבות באזור. אלא שמאז פומפאו נע לכיוונו של פרידמן ועשוי לתמוך במהלך של סיפוח כעת.

‏רביד מציין כי יש סימן שאלה גדול בנוגע לדעתו של גא'רד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הקרוב. קושניר אינו מתנגד למהלך הסיפוח מבחינה אידיאולוגית, אבל לא רוצה שישראל תבצע מהלך שיפגע בתכנית טראמפ, אלא כזה שישרת אותה ואת הסיכוי לקדם אותה בהמשך.

‏אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות בדיון היא המחלוקת הפנימית בישראל בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בנוגע לסיפוח. הבית הלבן רצה שמהלך סיפוח יבוצע בקונצנזוס בין נתניהו לגנץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום