באמצע הזמן: כך כבשו בעולם הישיבות את חופי הים • תיעוד

'כל רגע מגיש את החלק השני בסיקור המקיף על הנעשה בעולם הישיבות בזמן קיץ בצל הקורנה • האטרקציה של הישיבות 'חוף סורוצקין' בראשון לציון, ומה קיבלו אלו שנשארו בישיבה. הקנס שקבלו הבחורים שיצאו ללא רשות, ואיך רקדו בחתונה אחת שני הישיבות • מיוחד

חרדים 16.6.2020 | 15:51

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

בעולם הישיבות שבו זמן קיץ השנה שונה מהרגיל, בגלל מגפת הקורונה, ובחורי הישיבות לא יכולים לצאת מהישיבה בכדי למנוע הדבקה. מצאו מנהלי הישיבות פתרונות בדמות נסיעות לחופי הים. המדובר ביותר הוא חוף ראשון לציון שזכה לשם "חוף סורוצקין", על שם ישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה בראשון לציון, שראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין דאג לסגירת פינה בחוף הים בשביל הבחורים שלומדים בישיבה ונמצאים בסוג של בידוד מהקורונה. 

'בחדרי חרדים' מביא תיעוד מישיבת 'אור אלחנן' בירושלים שם יצאו הבחורים לחוף בראשון לציון, כששם בשטח מגודר בתוך החוף נשמו הבחורים סוף סוף לרווחה, אחרי השהייה בים נסעו לבית כנסת בראשון לציון שם סעדו את ליבם ונהנו מזיץ מיוחד מאחד מהבחורים החשובים בישיבה.

הקפסולה של הקיבוץ יצאו לחתונות ובשל כך הם בקפסולה נפרדת ולא חברו לשאר בני הישיבה, ולכן גם לא יכלו להצטרף לנסיעה לים, בעקבות כך הם קיבלו פיצוי - מנגל לארוחת ערב על גג הישיבה 

בישיבת 'אור אלחנן' יקיימו שבע ברכות לבחור שלא כל הישיבה יכלו להשתתף בחתונתו. בהשתתפות קלידן הישיבה אברהם אלישיב דויטש והזמר אלי מילר. לקראת השבת הקרובה בני הישיבה יוצאים לביתם לשבת חופשית ובשבוע הבא יחזרו ביום שני בקפסולות של 26 בחורים.

כידוע בישיבת 'אור אלחנן' ראש הישיבה הגאון רבי חיים אריה חדש מחמיר מאוד בכל הנוגע לקורונה, ונוהג תמיד לומר שהוראות משרד הבריאות הם לחומרא ולא לקולא.

כך גם בעוד ישיבות יצאו לסוף שבוע ארוך בסוף השבוע, אחד מראשי הישיבות התבטא כי הבחורים יחזרו לישיבה במתכונת רגילה ולא בקפסולה לדבריו: "לא חוזרים על בדיחה פעמיים".

בישיבת חברון בגבעת מרדכי שם לא חזרו כל בני הישיבה יקיימו ביום ראשון הקרוב הכנסת ספר תורה גדולה בליווי תזמורת מורחבת בהשתתפות בני הישיבה שהתאחדו לבית מדרש אחד.

ל'בחדרי חרדים' נודע על ישיבה נוספת שם בחורים נסעו לחוף אשקלון בלי רשות, וקבוצה של בחורים הייתה מועדת לעוף, אירוע שלבסוף הביא את הישיבה לקנוס את הבחורים ב 500 שקל. 

בנוסף אמש (שני) נערכה בירושלים שמחת החתונה לבתו של ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי נועם יצחק אלון, (שהתחדש בכובע 'המבורג' לכבוד השמחה) בשמחה השתתפו בחורי ישיבת 'עטרת שלמה' שם לומד החתן. הריקודים נערכו במתכונת נפרדת כשבחורי 'עטרת שלמה' רוקדים בשטח נפרד, ובחורי מיר ברכפלד בשטח אחר. 

 

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

 

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

 

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

 

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

 

בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום