קבינט הקורונה מעכב את פתיחת המשק; אושרו הקלות על חתונות

בשעה זו מתכנס קבינט הקורונה ודן בנושא פתיחת המשק אל מול העלייה המדאיגה בתחלואה בימים האחרונים. השרים אישרו את דחיית פתיחת תנועת הרכבות וכן תחומים נוספים מחשש להתפרצות שתצא משליטה. השרים אישרו הקלה על קיום חתונות: עד 250 משתתפים • כל הפרטים 

חדשות בארץ 8.6.2020 | 15:40

ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

גם בשעה זו (שני), מכונסים חברי 'קבינט הקורונה' לדיון משמעותי בנוגע לפתיחת המשק והסרת המגבלות, הדיון מגיע ברקע מה שנראה כפתחו של גל שני בהתפרצות הקורונה בישראל. בדיון צפויים שרי הממשלה לאשר הקלות מסוימות, אך מנגד למנוע הקלות צפויות כמו בהפעלת הרכבת ותחומים נוספים.

השרים יאשרו דחיית פתיחת הענפים שטרם נפתחו, בהם פתיחת 'רכבת ישראל' שהייתה אמורה להתרחש היום. הקלות אלו ידחו בשבוע בכדי לעקוב אחר מצב התחלואה בארץ שבינתיים מזנק ומגיע לכ- 800 מקרים בשבוע האחרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך דיון הקבינט: אנחנו "מרימים בלם לאור העלייה בתחלואה".

מנגד, השרים צפויים לאשר צמצום המגבלה בקיום אירועים באולמות, כאשר על פי התקנה המקלה יהיה ניתן לקיים חתונות ואירועים עד 250 משתתפים תוך שמירה על הנחיות המחויבות על ידי משרד הבריאות, בהם שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים.

מוקדם יותר היום, הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין סקר לפיו כ- 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה - כך עולה מסקר של גיאו קרטוגרפיה שנערך עבור משרד הבריאות. השר אדלשטיין אמר: "ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה".

עוד אמר אדלשטיין: "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה. המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו את המשך פתיחת המשק, כולל פתיחת הרכבת בעוד יומיים במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה. האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום. כפי שהסקר מוכיח - גם הציבור רוצה בכך. איש לא רוצה להינזק בגלל מפירי חוק, איש לא רוצה שהמשק ייסגר בגללם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום