בית המשפט דחה ייצוגית נגד ישראייר בנושא פיצוי לנוסעים על טיסות פנים שבוטלו

הסיבה: לא ניתן לעסוק בפיצוי לנוסעים במסגרת חוק התעופה בתובענה ייצוגית

חדשות בארץ 7.6.2020 | 17:35

יח"צ

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את רוב הטענות שהוגשו במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית נגד ישראייר. בתביעה נטען כי ישראייר אינה מיידעת את הטסים בטיסות פנים ארציות על זכויותיהם לפיצוי על פי חוק שירותי תעופה במקרה של ביטול או עיכוב בטיסה לרבות פיצוי כקבוע בחוק (260 שקל לטיסה שלא התקיימה או שהמריאה באיחור של 4 שעות מתל אביב או מחיפה לאילת) וזכויות אחרות הכוללות סיוע בשדה התעופה (מזון, שתייה) וסידורי לינה במידת הצורך. התביעה העריכה כי הסכום הכולל לפיצוי הנוסעים מסתכם בכ-7 מיליון שקל.

ישראייר מבחינתה השיבה כי מדובר בטענה חסרת בסיס כשהיא מיידעת לטענתה את הנוסעים באפיקים המקובלים אודות זכויות הנוסעים (מוקד טלפוני, אתר אינטרנט וכד'). בדבר שתי דוגמאות שהובאו על ידי שני התובעים המייצגים, טענה החברה כי מדובר בדוגמאות נקודתיות וכי לא מדובר במדיניות המעידה על הכלל.

הפיצוי שעליו נדונה התביעה, בסך של 260 שקל (פעמים רבות אף פחות ממחיר הטיסה ששולמה) מוגדר כ"פיצוי ללא הוכחת נזק" שישראייר טענה כי לא ניתן לפסוק אותו במסגרת של תביעות ייצוגיות. הנוסעים, על מנת לקבל פיצוי זה לא צריכים להוכיח שנגרם להם נזק. היות שלפי חוק תובענות ייצוגיות את הפיצוי הזה לא ניתן לפסוק במסגרת ייצוגית עיקר התביעה נדחתה.

באשר לטענה כי ישראייר לא פרסמה את תנאי ביטול העסקה, דחה השופט את הבקשה אחרי ששתי הנוסעות טענו שלא בדקו באתר האינטרנט של החברה אודות זכויותיהן (התביעה אגב טענה שישראייר הוסיפה את תנאי הביטול באתר רק לאחר הגשת התביעה).

החלק שאושר לתביעה דן בחובה של החברה להעניק שירותי סיוע לנוסעים שעוכבו בשדה התעופה והשאלה שתידון היא האם הסעה באוטובוס ליעד הטיסה שבוטלה מהווה שירותי סיוע כמוגדר בחוק.

את המבקשות בתביעה ייצגו עוה"ד דוד מזרחי ורון סולן ואת ישראייר ייצגו עוה"ד איתן ברוש ומתן שמיס ממשרד זיסמן אהרוני גייר ושות'.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום