דגלי פלסטין הונפו: אלפים הפגינו נגד החלת הריבונות בת"א

כוחות משטרה גדולים פועלים כעת בכיכר רבין בתל אביב בסיומה של הפגנת השמאל נגד החלת הריבונות. חלק מהמפגינים הפרו את הסדר והחלו לחסום כבישים. ההפגנה אושרה לאחר שמארגני המחאה התחייבו לשמור על הנחיות משרד הבריאות

חדשות בארץ 6.6.2020 | 23:13

ההפגנה בתל אביב, הערב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אלפי פעילי שמאל הפגינו הערב (מוצ"ש) ברחבת כיכר רבין בתל אביב, נגד תכנית הסיפוח שיזם הנשיא טראמפ ונגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון. חלקם קוראים קריאות נגד החלת הריבונות ואף מניפים את דגלי פלסטין. עשרות שוטרים מאבטחים את ההפגנה.

בתום ההפגנה חלק מהמפגינים הפרו את הסדר הציבורי וחסמו את ציר מלכי ישראל אבן גבירול בעיר. המשטרה פנתה למפגינים בדרישה לפנות את הציר והזהירה אותם כי באם לא יפנו אותו בזמן הקרוב המשטרה תאלץ לפנותם.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ, שנאם בהפגנה, אמר: "הסיפוח הוא פשע מלחמה ופשע נגד השלום והדמוקרטיה".

"כבר בגדתם בבוחרים, כבר גנבתם את הקולות, אל תאפשרו לנאשם מבלפור לגנוב גם את המדינה", קרא הורביץ לחברי הכנסת מכחול לבן והעבודה.

כוחות המשטרה שבמקום קוראים למשתתפים במחאה לעמוד בתנאי הרישיון ובהבנות שהושגו עם הפיקוד הבכיר, ובכלל זה שמירה על הסדר הציבורי לכל משך האירוע בדגש על עמידה בתקנות הנחיות משרד בריאות.

מארגני המחאה, מ-33 ארגוני שמאל שונים, התחייבו לשמור על הנחיות משרד הבריאות לאחר שהמשטרה סירבה בשבוע שעבר לאפשר את קיום ההפגנה, בטענה שמספר המשתתפים הגבוה לא יאפשר את שמירת הנחיות משרד הבריאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום