נתניהו: עלינו להיות ערוכים לאפשרות שניאלץ לסגור שוב

נתניהו בוועידה שנערכה היום עם מנהיגים בעולם: "עלינו להיות מוכנים וערוכים לאפקט אקורדיון ולאפשרות שניאלץ לסגור שוב"

בריאות 7.5.2020 | 20:54

ראה"מ בנימין נתניהו צילום: עומר מירון, לע"מ

בוועידה שאירח היום קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ השתתפו מנהיגי המדינות המובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף.

הוועידה נערכה להמשך הדיונים על החזרה לשגרה בטוחה והכנות לאפשרות שלהתפרצות נוספת של הנגיף, נתניהו נאם בועידה והזהיר מפני התפרצות נוספת של הנגיף. "למעשה, אף אחד לא יודע מה יקרה כשנפתח את הכלכלות שלנו ואת בתי הספר. עלינו להיות מוכנים וערוכים לאפקט אקורדיון ולאפשרות שנאלץ לסגור שוב".

בדבריו ראש הממשלה נתניהו גם שיתף את מנהיגי המדינות בצעדים שישראל עשתה על מנת להתמודד עם הנגיף הקטלני. "בודדנו את המקבצים והתייחסנו אליהם בצורה נפרדת. הכנסנו את צה״ל לאזורים אלה – צה"ל סיפק להם מזון וסיוע, עד שהורדנו את ההתפשטות לרמה סבירה, ואז פתחנו את האזור. הוצאנו את האנשים החולים שם מהבתים לבתי מלון. נשאלת השאלה 'האם אפשר שתהיה מדיניות ממוקדת בניגוד להסגר לאומי׳, והתשובה היא – בהחלט כן. הניסיון שלנו מוצלח מאוד".

במהלך הוועידה, קנצלר אוסטריה עדכן את המנהיגים בפרטי פגישה שהתקיימה בימים האחרונים בנושא ייצור, מחקר ופיתוח בהשתתפות נציגי המדינות. ראש ממשלת נורבגיה וראש ממשלת צ׳כיה הציגו תוכניות ניטור מקיפות המופעלות במדינותיהם, שכוללות מעקב דיגיטלי, על מנת לאתר שרשראות הדבקה ולמנוע התפשטות רחבה של המגפה.

עוד נושאים רבים עלו במהלך הועידה, בין הנושאים שעלו עוד בוועידה הם החזרת שיתופי הפעולה התיירותיים בין המדינות והחזרה לפעילות של קווי התעופה בין המדינות, ראש הממשלה נתניהו התייחס לכך ואף דיבר על האקזיט הענק של אפליקציית מוביט: "ההיי-טק הוא חלק גדול מהכלכלה שלנו. לפני יומיים נמכרה כאן חברה תמורת מיליארד דולר, בעסקה שנוהלה דרך זום. אנשים השקיעו מיליארד דולר בחברת היי-טק בירושלים, בזום! איני חושב שזה פתרון, משום שאנשים ירצו לנסוע, לדבר עם אנשים ולהכיר אותם".

מנהיגי המדינות שהשתתפו בוועידה שערך קנצלר אוסטריה קורץ הם: ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, ראש ממשלת נורווגיה ארנה סולברג וראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום