תושבי בני ברק מהראשונים להיבדק בבדיקה סרולוגית

בראיון ל'ניו יורק טיימס' סיפר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי בקרוב ייערכו בישראל 100 אלף בדיקות סורולוגיות יומיות בכדי לקבל מפה מדויקת של התחלואה בארץ ובכך למנוע התפרצות נוספת. תושבי בני ברק יהיו מהראשונים להיבדק

בריאות 7.5.2020 | 17:07

pixabay

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאון ל'ניו יורק טיימס', כי בקרוב ייערכו בישראל 100 אלף בדיקות סרולוגיות יומיות בכדי לקבל מפה מדויקת של התחלואה בארץ ובכך למנוע התפרצות שנייה של הנגיף.

כעת נחשף כי בני ברק, נתיבות ודיר אל-אסד יהיו הערים הראשונות שבהן ייערכו הבדיקות, לאחר מכן ייבדקו עובדי הבריאות, בתי האבות ובני בית של חולים מאומתים בקורונה.

לפי המסמכים, נשקלת האפשרות לשלוח את מי שיימצא חיובי בבדיקה לבידוד - זאת כיוון שלא ניתן לדעת בוודאות האם הנגיף עדיין קיים בגופו, או שכבר החלים מהמחלה, כך דווח בערוץ 12.

למשרד הבריאות יש כרגע כרבע מיליון בדיקות, ובהמשך צפויות להגיע ארצה בדיקות נוספות. בנוסף, מסתמן שיידגמו גם תלמידים בבתי ספר (כ-10% מכלל התלמידים) שיעברו אף הם בדיקות סרולוגיות.

על פי המתווה שגובש בשיחה בין בכירי משרד הבריאות לקופות החולים, מי שינהלו את מערך הבדיקות ויבצעו אותן בפועל הן קופות החולים, שנערכות לביצוע כ-80 אלף בדיקות ביום. הבדיקות יתבצעו על בסיס וולונטרי – כלומר, איש לא יוכרח לעבור אותן – ויתחילו להתבצע ככל הנראה כבר במהלך השבועיים הקרובים.

למרות התקווה להצלחת המהלך, הבכירים הודו בשיחה כי ערך הניבוי הצפוי של הבדיקות צפוי להיות פחות מ-80%. הדבר נובע מחשש לתוצאות חיוביות שגויות (למשל, בשל מחלות אחרות שעלולות לגרום לתחלואה נשימתית) או תוצאות שליליות שגויות (בשל ביצוע בשלב מוקדם מדי של המחלה, למשל). בנוסף, אין אמת מידה מוסכמת לערך הסף שמגדיר חולה כחיובי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום