גורם בטחוני: איראן מצמצת את נוכחותה בסוריה בגלל התקיפות

לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים מסוריה, איראן מסיגה את כוחותיה מהמדינה. מומחים מסבירים: "איראן הפכה מנכס עבור סוריה - לנטל". על פי גורמים ביטחוניים, התקיפות הרבות שמבצע חיל האוויר ביעדים בסוריה, יחד עם הכלכלה הרעועה של איראן, הובילו לתוצאה המיוחלת

חרבות ברזל 5.5.2020 | 18:02

עמוס בן גרשום לע"מ

מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, איראן ניסתה לתפוס אחיזה במדינה במטרה להתקרה עוד צעד לעבר גובל ישראל, אולם בתקופה האחרונה איראן דווקא מצמצת את כוחותיה ברפובליקה הערבית ואף מפנה בסיסים מהמדינה, לראשונה מאז שנכנסה לסוריה. גורמים ביטחוניים מסבירים: "איראן הפכה מנכס עבור סוריה - לנטל". עוד הם מבהירים: "ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה".

על פי ההסברים של הגורמים הביטחוניים, נוצר מצב בו סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה - על מלחמה שאינה שלה. על כן, בסוריה עצמה מעוניינים שאיראן תצא מהמדינה וכי מדובר באינטרס סורי.

בשנה החולפת נרשם זינוק משמעותי במספר התקיפות בסוריה שיוחסו לישראל, כך על פי פרסומים זרים. אותן תקיפות התמקדו בנוכחות האיראנית בשטח ובמפקדות איראניות - ולא רק בסיכול הברחות של אמצעי לחימה. כמו כן, נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הברח אמצעי הלחימה האיראניות לסוריה בחצי השנה האחרונה. בסיסים איראניים פונו מהמדינה, כמו גם צמצום משמעותי של היקף נוכחות האיראנים בסוריה.

"אנחנו נחושים יותר ואני אגיד לכם למה" הסביר שר הביטחון נפתלי בנט. "בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

הבוקר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי 15 פעילים של מיליציות המזוהות עם איראן נהרגו בתקיפה שבוצעה הלילה באזור דיר א-זור שבמזרח סוריה.

בתקשורת הזרה דווח כי יעד התקיפה בחלב הוא מכון מדעי באל ספירה, שבו פיתחה סוריה נשק מתקדם ואפילו נשק כימי בעבר. לפי חלק מהדיווחים, מספר טילים יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית. עוד דווח כי המטוסים שביצעו את התקיפה נכנסו לשטח האווירי של סוריה ממזרח דרך עיראק. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נפגעו מחסנים של המיליציות הכפופות לאיראן בתוך המרכז הצבאי שהותקף כביכול בידי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום