הממשלה דנה על אישור פתיחת הקניונים, ספריות ופארקים החל מיום שישי

הממשלה דנה כעת בהצעת משרד הבריאות לפתוח החל מיום שישי הקרוב את השווקים, הקניונים, ספריות, הפארקים ושמורות הטבע. כמו כן, הוחלט לאשר את סמכות הממשלה להמשיך להכריז על סגר באזור מוגבל אם תתרחש התפרצות נוספת

חדשות בארץ 4.5.2020 | 12:51

נתי שוחט, פלאש 90

הממשלה דנה בשעה זו (שני) בשורת הקלות נוספות במסגרת שלב ב' של אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. על סדר היום עומדות האפשרויות לפתוח את הקניונים, השווקים וחדרי הכושר כבר ביום שישי הקרוב. בנוסף, ידונו בישיבה על השבת תיירות הפנים, ביטול מגבלת רדיוס המאה מטרים מהבית והתרת הלוויות וחתונות. ההצבעה על אישור ההקלות הייתה אמורה להתקיים אמש, אך נדחתה להיום לצורך השלמת חומרים.

בין היתר, מוצע להתיר פתיחה של עסקים נוספים, בהם שווקים, קניונים, ספריות, חדרי כושר, פארקים ושמורות טבע, גנים לאומיים ואתרי מורשת, כאשר בנוסף ניתן יהיה להפעיל ברכות שחייה עור ספורטאים מקצועיים. כמו כן, יתאפשר להגיע לחופי הים לצורך פעילות ספורטיבית, אם כי לא ניתן יהיה לרחוץ במים. בנוסף, יש כוונה היא לבטל את ההגבלות על יציאות מהבתים.

בד בבד עם הקלות אלה, מוצע לקבוע תנאים מחייבים עבור מקומות הפתוחים לציבור. מפעיל ספרייה יחויב בתנאים נוספים, הכוללים מחיצה בדלפק ההשאלה למניעת רסס, והפרדת ספרים שהוחזרו לספרייה למשך שלושה ימים. כמו כן נקבעו תנאים להפעלת קניונים ושווקים. נקבע כי ההצהרה שתוגש על ידי עסקים ומקומות הפתוחים לציבור תוגש לרשות המקומית באמצעות טופס מקוון באתר משרד הכלכלה. עוד מוצע לקבוע כי הפרת חובה מהחובות הקבועות בתקנה על ידי המחזיק בקניון תהווה עבירה פלילית, שניתן להטיל בגינה קנס של 5,000 שקלים.

במעליות הפתוחות לציבור, ובמקומות עבודה בבניין בן 10 קומות ומעלה, מוצע לאסור שהייה במעלית של מספר הגדול מרבע ממספר הנוסעים המרבי המותר לאותה מעלית. בנוסף מוצע לקבוע לגבי חנויות או עסקים לטיפולים לא-רפואיים כי המפעיל רשאי להכניס מספר לקוחות הגדול יותר מהאמור בתקנות, בכפוף ליחס של אדם לכל 15 מ"ר משטח המקום הפתוח ללקוחות.

המקומות שיפתחו בקרוב בכפוף לאישור הממשלה

במקביל למאבק על פרטי המתווה – הקלות נרחבות בדרך: משרד הבריאות יביא היום לאישור הממשלה שורה של הקלות במרחב האישי והציבורי, ביניהן: היתר לקיום מפגשים עם בני המשפחה, כמו גם מפגשים חברתיים עד 10 אנשים – בכפוף להגבלות הריחוק שיפורסמו. במקביל, נמשך הוויכוח בין משרדי האוצר והבריאות באשר לסוגיות כלכליות נוספות, כמו מועד פתיחת הקניונים והמסעדות – כך פורסם ב'חדשות 12'.

על פי המתווה המוצע, בני משפחה יוכלו להיפגש אחד עם השני, גם עם הסבים והסבתות, החל מהשבוע. כפי הנראה, יחול איסור על קיום מגע פיזי, חיבוקים ונשיקות – אך המפגשים יוכלו להתבצע בבתים. הנוהל שאותו מגבשים במשרד הבריאות עשוי גם לתת התייחסות לגילם של הסבים והסבתות שיורשו להתראות עם בני המשפחה: מסתמן כי בני 80 ומעלה עדיין יתבקשו לשמור על ריחוק. כמו כן, השרים צפויים לאשר את קיומם של מפגשים חברתיים עד 10 אנשים – החל מהשבוע הבא.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום