פרסום ראשון | "לא ישים"; נשיא המועצת חכם שלום נגד מתווה ועד הישיבות

פרסום ראשון: לאחר ש'מתווה דרעי' קיבל אישור עקרוני בישיבת שרי הממשלה שהסתיימה לפני שעה קלה, הודיע ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה על תמיכתו במתווה דרעי, ועל התנגדותו למתווה הקפסולות של וועד הישיבות • חכם שלום בירך את ראשי הישיבות שאימצו את המתווה החדש

חרדים 28.4.2020 | 18:44

חכם שלום השבוע בביתו בפדיון הבן צילום: באדיבות המצלם

מתווה הקפסולות של 'וועד הישיבות' שאושר לפני שעה קלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מביא להתנגדות של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, ולהתבטאויות משמעויתיות בנושא שמסעיר את עולם התורה. 

לדברי מקורביו, ראש הישיבה חכם שלום טוען כי המתווה לא ישים וכי הוא בעיקרו גורם שלא ייצא אל הפועל, ובכך עלול להיגרם ביטול תורה עצום - דווקא בזמן כזה שצריך סיעתא דשמיא גדולה ואת זכות התורה הקדושה.

"לכן ראש הישיבה תומך במתווה של יו"ר התנועה השר דרעי שאמור לפתוח את היכלי הישיבות בצורה הבטוחה והמיטבית ביותר", אומרים המקורבים. "המתווה יחזיר את רוב עולם הישיבות חזרה לסביבה הטבעית שבה הם צריכים להיות בשעה קשה כזו לכולנו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חכם שלום כהן אף בירך היום את ראשי הישיבות שהתקשרו לברר על מתווה השר דרעי, ובירכם שמי שיעבוד לפי המתווה החדש של דרעי - זכות התורה תעמוד לו, זאת דרך התורה, למרות הסיכון הקל שיש בזה -כי עתיד עולם הישיבות מונח כאן על הכף. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום