הפגינו מחוץ לביתו של אשכנזי ונקנסו על ידי המשטרה

מפגינים שהגיעו הבוקר מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי - נקנסו על ידי המשטרה בשל הפרת תקנות משרד הבריאות

חדשות בארץ 13.4.2020 | 11:10

אחד המפגינים צילום: באדיבות המצלם

מפגינים שהגיעו הבוקר מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי במטרה לקרוא לו להימנע מחתימת הסכם קואליציוני להקמת ממשלה עם הליכוד ובנימין נתניהו - נקנסו על ידי המשטרה בשל הפרת תקנות משרד הבריאות.

מדובר בכ-200 מפגינים ממחאת 'הדגלים השחורים', שהגיעו הבוקר (שני) מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי וקראו לו "להתעורר ולהבין את מה שכל המדינה כבר הבינה - שנתניהו עושה עליו ועל גנץ סיבוב".

במשטרה הגיעו למקום וחילקו לכמה מהמפגינים קנסות שנעו בין 475 ש"ח ל-5,000 ש"ח. כשהשוטרים טענו כי המפגינים מפירים את תקנות משרד הבריאות.

מארגני המחאה אמרו: "במדינה דמוקרטית תפקידה של המשטרה הוא לאפשר את זכות המחאה לאזרחים, לא לדכא באמצעות קנסות עצומים שכל מטרתם היא לדכא מחאה. לא ניכנע ונמשיך להילחם על הדמוקרטיה הישראלית".

רא"ל (מיל') גבי אשכנזי פונה לשר לביטחון פנים ולמ"מ המפכ"ל לשקול את ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתו הבוקר: "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות. הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום