המכשיר הייחודי לאבחון קורונה נהרס בדרכו לאיכילוב

במהלך שינוע של מכשיר ה'קובאס' של חברת 'רוש' שמסוגל לבצע 1,400 בדיקות קורונה ביום אל בית החולים איכילוב, המכשיר התפרק וחלק מהותי מימנו נהרס בלי אפשרות לתקן

חדשות בארץ 12.4.2020 | 17:40

ערכת בדיקה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

עסק ביש: מכשיר קובאס של חברת רוש שמסוגל לבצע 1,400 בדיקות קורונה ביום והיה בדרכו לאיכילוב, נפגע במהלך השינוע לבית החולים וחלק מהרכיבים המהותיים שלו נפגעו באופן שלא מאפשר תיקון. המכשיר יקר הערך הוחזר לספק.

מה שהופך את הנזק לקשה מאוד היא העובדה שהמכשיר יקר מאוד ובפרט בימים אלה, כאשר מתנהל מאמץ חובק העולם להשיגו. המעבדה באיכילוב מבצעת כיום כ-500 בדיקות ביום.

המכשיר נפגע בטיסה או בנמל התעופה, כשהארגזים נפלו, ונגרם נזק טוטאלי לחלק מהמרכיבים. באיכילוב פועלים להשיג מכשיר חדש במקומו.

ארגון הבריאות היחיד בישראל שיש ברשותו מכשיר דומה נכון להיום הוא קופת חולים לאומית, שרכשה את המכשיר במקרה עוד לפני שפרצה הקורונה והסבה אותו לבדיקות קורונה.

לדברי החברה, מהירות המכשיר מגיעה לפי 10 ממכשירים קיימים. המכשיר בודק בשיטת PCR את המטען הגנטי של הנגיפים בבדיקה, משווה אותם למטען הגנטי של הקורונה וקובע האם אכן מדובר בהדבקה.

מכשירי קובאס 6800/8800 מספקים תוצאות בדיקות תוך שעות. לדברי רוש המכשירים יוכלו לבדוק מיליוני בדיקות מדי חודש והיא מגבירה את יכולות ייצור המכשירים.

גרסת ה-8800 יכולה לבצע 4,128 בדיקות לחולים ביום, גרסת ה-6800 (זו שהיתה בדרכה לאיכילוב) יכולה לבדוק עד 1,440 חולים ביום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום