אחרי ירושלים; הצעד הבא: סגר על שכונות בבית שמש החרדית

אחרי בני ברק וירושלים, גורמי הממשלה שוקלים בשעות האחרונות להטיל סגר על שכונות חרדיות בעיר בית שמש, זאת נוכח אחוזי ההדבקה הגבוהים שנדגמו שם בשבועות האחרונים

חדשות בארץ 12.4.2020 | 13:04

אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עם כ-200 חולים בעיר, גורמי הממשלה שוקלים מאז השעות האחרונות להטיל סגר על מספר שכונות חרדיות בעיר בית שמש וזאת בעקבות אי ציות להנחיות ובעקבות דיווחים שהתקבלו מהמשטרה על התרופפות בשמירה על הנחיות הבידוד שדרש ראש הממשלה עם תחילת חול המועד.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי בעיר בית שמש רוב גדול של כ- 97%% נשמעים להנחיות של משרד הבריאות בלבד קומץ קטן של יש כמה שכונות בהם נרשמות הפרות של ההנחיות על פי גורמים מדובר בקהילות של העדה החרדית המזוהה עם הרב נתן קופשיץ מרבי העיר - בהם נרשמה התקהלויות אסורות ואף קיום מניינים. מדובר בשכונת חפציבה והקריה החרדית.

הדיונים על הטלת סגר על שכונות בעיר בית שמש עולה בשעות אלה בדיונים שמנהלים הגורמים והשרים הרלוונטים במשרדי הממשלה וזאת בעקבות דיווחים שהגיעו מהמשטרה שמדווחים על ירידה באחוזי התושבים ששומרים על ההנחיות וזאת בשל תחילת ימי חול המועד פסח שברקע האסון של האישה החרדית שנפטרה בהמלך הימים האחורנים ותושב נוסף בעיר שמאושפז במצב קשה שהוא מורדם ומונשם.

מעיריית בית שמש נמסר: "מאז הוכרזו ההגבלות על הציבור מקיימת עיריית בית שמש קמפיין הסברה רחב היקף במגזר החרדי. בין היתר פורסמו אלפי מודעות רחוב, הודפסו עשרות אלפי חוברות הסברה ביידיש ובעברית, נשלחו עשרות אלפי הודעות קוליות, נשלחו רכבי כריזה והתקיימו שיחות ישירות על ידי ראש העיר עם עשרות רבנים וראשי קהילות".

עוד ציינו בעירייה: "מדיניות העירייה היא אפס סבלנות להפרות של הנחיות הבידוד וכל מידע בנושא מועבר ישירות למשטרה להמשך טיפול. בשיתוף פעולה בין העירייה למשטרת ישראל, פניות על הפרות מדווחות למוקד העירוני שפועל בתיאום מלא עם תחנת המשטרה בעיר. עיריית בית שמש פועלת בהתאם להנחיות ממשלת ישראל ותבצע כל הנחייה שתתקבל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום