המדגרה של בני ברק: 50 חולים בכולל הגדול

המספרים מזנקים: בכולל 'בית הלל' הליטאי סופרים כבר חמישים חולים בנגיף הקורונה המתפשט בארץ ובעולם וחשש שיש עוד 150 אברכים המגלים תסמינים ודוחים את הבדיקה לאחר החג 

חרדים 3.4.2020 | 12:17

כולל בית הלל השבוע צילום: מוטי גרין

חשיפת 'בחדרי חרדים' על הכולל הגדול בעיר בני ברק, בו התגלו מספר גדול מאוד של חולים מאומתים, מקבלת תפנית עם עלייה תלולה של חמישים חולים מאברכי הכולל המונה מעל 500 אברכים.

מדובר כאמור בכולל 'בית הלל' הליטאי, של הגאון הרב יוסף מן ברחוב דמשק אליעזר בעיר בני ברק, שם התגלו תחילה כמה חולים, אך הכולל לא נקט בפעולות מנע והמשיך ללמוד עד סוף הזמן, שעה שחלק מחובשי ספלי בית המדרש נצרך לבידוד, וחלק כבר נדבק ממש. 

מבירורים שערך כתב 'בחדרי חרדים' עולה, כי הערכות הן, שיש כרגע עוד 150 אברכים עם תסמינים של הידבקות בנגיף הקורונה - החוששים להיבדק מחשש שיפרידו אותם מבני המשפחה בחג הפסח. ל'בחדרי' נודע כי אותם אברכים רוצים להיבדק - רק אחרי החג, וממשיכים בינתיים בסדר יומם הרגיל ושוהים עם משפחתם בבית.

במקביל עולה, כי לאחר הפרסום בבחדרי חרדים על ההתפרצות ההמונית בכולל בית הלל שמדאיגה את העיר בני ברק, בימים האחרונים - במקביל לזהירות המתבקשת בתוככי העיר מהידבקות בנגיף, מתקיים גם בירור משמעותי בעיר על קיומם של אברכי בית הילל בכל מקום המועד להדבקה. 

על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', בכל מקום בעיר בו מתקיימת חלוקת קמחא דפסחא, או בתור למכירת ביצים ולחנויות מקומיות, השאלה הנשאלת ברקע היא "מישהו כאן מבית הלל?", כשבמקרים בהם התשובה חיובית, המסר מועבר לאותו אברך כי עליו לזוז מהמקום, כאמור מחשש להדבקה המונית.

יתירה מכך, מעדויות האברכים בכולל 'בית הלל' עולה כי במקרים בהם מתקשרים למד"א בנושא הקורונה ומציינים כי מדובר בחשש להדבקה ב'בית הלל', מתקבלת הפנייה לבדיקה בתוך דקות ספורות.

ומכאן עולה השאלה, שמדאיגה רבים בימים אלו בבני ברק, מדוע רשויות הבריאות והמערכות המופקדות על שלומם של תושבי עיר התורה והחסידות, אינם נוקטים בפעילות אקטיבית ואפקטיבית כדי לנטר את כל אברכי בית הלל ולקיים עימם בדיקה מקיפה - כדי למנוע את המשך התפרצות הנגיף בקרב בני משפחותיהם ואחריהם אף חלילה בעיר כולה.  

אנו נמשיך לעקוב, לדווח ולהביא את התשובות.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום