הרבי הודיע: הרופא לא מרשה לי להגיע לבני ברק

הרבי מויז'ניץ נשא דברים בשידור חי וביקש לשמור את התקנות לרגל המצב הקשה • שיר באמונה ובטחון שביקש הרבי לשנות כמו דודו הרבי מויז'ניץ ממונסי, ההוראה של רופאו האישי, ובקשתו של הרבי לכלל ישראל - להרבות בתפילה על אחותו הרבנית מסאטמר • השיחה המלאה

חרדים 1.4.2020 | 22:58

הרבי מויז'ניץ בשריפת חמץ צילום: שוקי לרר

ממקום מושבו בחצור שבצפון, נשא האדמו"ר מויז'ניץ שיחה לחסידיו שהועברה באמצעות קו הטלפון 'מערכת ויז'ניץ'. השיחה נמסרה לרגל המצב ולרגל יום היארצייט של סבו האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי הדברים והתקנות.

בדבריו אמר הרבי: "אני רוצה לנחם את כלל ישראל שרח"ל נפטרו ממשפחותיהם קרובים, המקום ינחם אתכם בכל שאר אבלי ציון וירושלים ושנשמע רק בשורות טובות". 

"כולם בבית צריכים להכניס הרבה אמונה בילדים וכל המשפחה. להתחזק בתפילה בבית כמה שיותר, הבחורים שיתפללו גם בבית עם הקול של נוסח ויז'ניץ בהתלהבות דקדושה כמו כל השנה. כמו כן לעזור בבית להורים להחזיק כל התקנות שביקשתי, זה מאוד חשוב, אמירת פיטום הקטורת, אבינו מלכנו בשחרית ומנחה".

הרבי הוסיף וסיפר: "דודי הרבי ממונסי זי"ע כששרו את הניגון "נאר אמונה און בורא עולמים, עס וועט גוט זיין --- דודי שמע ששרים את הניגון הוא ביקש לתקן כך: טייערער איידן עס איז גוט - עס וועט זיין גוט... וזה מה שכל אב צריך לשיר עם משפחתו, וגם אני הורתי לשיר כך: עס עיז גוט עס וועט זיין גוט". 

"איזה כאב לב לראות מה שהולך בארה"ב כמה אנשים נפטרו, ושיהיה להם רפואה שלמה לכל החולים. אני רוצה להגיד חשוב שכל בחור יעשה "תשעה קבין" לפחות פעם בשבוע, בגלל שאין לנו כעת מקווה. אנחנו יש לנו את האמונה של אבותינו ורבותינו זי"ע שמסרו את נפשם לתורה ועבודה ויראת שמים".

הרבי הוסיף ואמר לחסידים, "אני רוצה להגיד לקהל, כואב לי, אני מתנצל רציתי להגיע חזרה לפסח לביתי בקרית ויז'ניץ בבני ברק, אבל מה אני יכול לעשות, הרופא חייב אותי להישאר בפסח בחצור". 

"ראיתי בספרו החדש של ר' מנחם לייזר מוזס סיפור מאוד חשוב, פעם הגיע ה'בית ישראל' מגור לביקור היה מבקר תמיד את סבי האמרי חיים, זי"ע, כשיצא מבית סבי, הבית ישראל שאל את מנחם לייזר, איך אפשר להכיר טובה לאמרי חיים זי"ע, פעם כשהגיע הבית ישראל לבקר ה'אמרי חיים' כשהיה חולה, בצפת, שאל הבית ישראל את סבי, עם קיים בזה מדת הכרת הטוב". 

לסיום אמר הרבי מויז'ניץ: "צריכים להתחזק בבית כולם ביחד בצוותא חדא, להתכונן אין לנו בריה צריך להתחזק באמונה עס שויין גוט עס שויין גוט, לזכור בחול המועד להתעסק כל הזמן עם הילדים ולחנך, ולקיים נכון את מצוות "והגדת לבנך" כראוי לכל החולים שיהיה רפואה שלמה, ואני רוצה לבקש שוב מכל הציבור להתפלל על אחותי מסאטמר הרבנית סאשא בת לאה אסתר לרפו"ש בקרוב ממש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום