מבזקים

אפקט הקורונה: אלקטרה מעלה את מחירי המזגנים

במכתב שנשלח ללקוחות החברה היא מעדכנת כי "בהמשך להתפרצות נגיף הקורונה בסין אשר גרם לנזקים כבדים ולהשלכות הכבדות הנגזרות אשר משפיעות על כלל שרשרת האספקה הנוגעת לייבוא מזגני אלקטרה בפרט וכלל הייצוא מסין"

כלכלי11.2.2020 | 17:19

אילוסטרציה | pixabay

אפקט הקורונה: ל"גלובס" נודע כי חברת אלקטרה עדכנה היום (ג') את לקוחותיה כי היא מעלה את מחירי המזגנים אותם מספקת החברה. עליית המחירים תיכנס לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, בכפוף למחירון החדש שיועבר אף הוא. ההערכות הן כי מדובר בייקור של כ-10%.

במכתב שנשלח ללקוחות החברה, אשר עליו חתום מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, משה ארדר, החברה מעדכנת כי "התפרצות נגיף הקורונה בסין גרמה לנזקים כבדים ולהשלכות כבדות נגזרות אשר משפיעות על כלל שרשרת האספקה הנוגעת ליבוא מזגני אלקטרה בפרט ולכלל היצוא מסין". 

עוד מצוין במכתב כי "ספקי החברה טרם חזרו לפעילות סדירה לאחר חופשת החג אשר הייתה אמורה להסתיים ב-1 בפברואר 2020, לאחר שהוארכה על-ידי הממשל בסין", וכי "בנוסף המחסור בחומרי הגלם הביא לעליית מחירי הייצור, היבוא והתפעול", דבר אשר "משליך על עלויות המוצרים, ולכן אנו נאלצים להודיע על עליית מחירים אשר תחול על מזגני החברה מיום שישי 14 בפברואר".

ככל הידוע, מדובר בחברה הישראלית הראשונה שמכריזה על עליית מחירים על רקע המשבר בסין. 

פעילות המזגנים של אלקטרה מתנהלת תחת חברת אלקטרה צריכה הציבורית בניהולו של צביקה שווימר. אלקטרה מוצרי צריכה נסחרת לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-2 מיליארד שקל. הרווח הנקי (המיוחס לבעלי מניות) הסתכם באותה תקופה בכ-156 מיליון שקל.

מהחברה טרם נמסרה תגובה לדברים עד למועד פרסום הידיעה.

גלובס

שתף כתבה זו