"פיצוץ עז": תקלה באסדת לוויתן הובילה להפסקה בהזרמת הגז

נפילת חשמל במהלך שעות הלילה הביאה להפסקת הזרמת הגז וחייבה ריקון הגז הטבעי באסדה על ידי לפיד ששורף את הפליטות • תושבי חוף הכרמל טוענים כי היה פיצוץ עז, אך משרד האנרגיה מכחיש שהיה פיצוץ באסדה

כלכלי 11.2.2020 | 09:46

פלאש 90

היום לפנות בוקר התרחשה תקלה באסדת הגז לוויתן, שהובילה להפסקת הזרמת הגז לישראל, מצרים וירדן. הגז הפסיק לזרום למספר שעות בשעה 3:25 לפנות בוקר, וההזרמה התחדשה בשעה 7:45 בבוקר. לפי משרד האנרגיה, בלילה אירעה נפילת חשמל באסדה ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה באמצעות שריפתו והפעלת הלפיד ששורף את הפליטות בכדי שלא ייפלטו לאוויר וייצרו זיהום חריג ופגיעה בסביבה. משרד האנרגיה הודיע כי יתחקר את האירוע מול נובל אנרגי ויעדכן את הציבור בתוצאות.

תושבי חוף הכרמל טוענים כי התעוררו הבוקר מ"פיצוץ עז שהרעיד את בתיהם", אך משרד האנרגיה מדגיש כי לא היה כל פיצוץ באסדה. לדבריהם, זוהי הפעם השמינית שבה הופעל הלפיד באסדה - מה שמעיד על תקלות חוזרות ונשנות, המחייבות תחקיר ודו"ח מפורט של נובל אנרג'י למשרד להגנת הסביבה.

בנוגע לאירוע שהתרחש לפנות בוקר, המשרד להגנת הסביבה מבהיר כי לא נרשמו ריכוזים חריגים בתחנות הניטור מסביב לאסדת לוויתן וכי "הנושא נמצא בבדיקה והמשרד יעדכן את הציבור בתוצאותיה, ויעדכן ככל שיהיו נתונים המצביעים על חריגות בתחנות הניטור".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום