חריג: המוסלמי שנכנס והאישה שהתחפשה לגבר בבית שר התורה

יוצא דופן: מעון קדשו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, מכיל ביום מאות אנשים. בשבוע האחרון התרחשו במקום שני סיפורים חריגים גם לבני הבית שרגילים לדברים שאינם צפויים, מדוע המוסלמי לא ניגש להתברך? והאישה שהתחפשה לגבר והסתננה לבית הרב

חרדים 6.2.2020 | 13:32

שר התורה הגר"ח קנייבסקי השבוע צילום: שוקי לרר

הוכחה לעד כמה מונע הקב"ה מצדיקים מכשולות, ניתן לראות בשני מקרים יוצאי דופן שאירעו השבוע במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק. 

בעלון השבועי מבית מפעל המוסר 'אורחות יושר' המפיץ את לימוד המוסר ותורתו של נשיא הארגון שר התורה, מופיעים השבוע שני סיפורים חריגים שאירעו בבית הגדול של שר התורה. 

ל'בחדרי חרדים' הגיע העלון והרי הסיפורים לפניכם. 

אין זה סוד שבמשך שנים רבות ביתו של שר התורה מהווה אבן שואבת להמוני יהודים מכל רחבי העולם, ומכל הסוגים העדות והחוגים, ורבים מהם אף כאלו שאינם מדקדקים בקלה כבחמורה בלשון המעטה... לא נדיר כלל לפגוש בכאלו המגיעים ממרחק רב, מספר רב של שעות טיסה לכמה שעות לארץ ישראל בשביל להתברך מר' חיים. את כולם מקבל שר התורה במאור פנים מאזין למצוקתם ומברך ומייעץ. אך השבוע אירעו שני מקרים החריגים אפילו ברחוב רשב"ם.

המקרה הראשון התרחש בעת שנכנסה קבוצת אנשים אל חדרו של הגר"ח והאנשים עברו לפניו להתברך, אחד מהנוכחים לא ניגש אל שר התורה ועמד בפאתי החדר. לשאלת המקורבים מדוע אינו ניגש, השיב כי אינו יהודי, וכי הוא מוסלמי, ולכן אינו ראוי להתברך מהרב הגדול, והסביר כי הוא רק בא להגיד תודה על כל מה שהרב פועל ועושה ומשפיע בכל העולם. 

לדברי עורך העלון, בני הבית נוכחו בזה להתגשמות הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". 

המקרה החריג השני אירע השבוע, כאשר בשעת קבלת הקהל בצהריים, בעת שעברו עשרות אנשים בזה אחר זה להתברך, ראו לפתע שני אנשים שנכנסו לחדר, ואחד מהם נראה שונה וחריג במיוחד.

במבט נוסף, ניתן היה לראות כי אחד מהשנים אינו אלא אשה שהתחפשה לאיש... האשה, ככל הנראה תמהונית, לבשה חליפה ארוכה וכובע כמו של בחור ישיבה, והתכוונה לגשת לשר התורה, בעקבות רצונה העז להתברך מפיו ולאחר שהבינה כי ר' חיים לא מקבל נשים (כידוע, הגר"ח מינה עבור ציבור הנשים את בתו הרבנית קולדצקי שתעביר לו את שאלות הנשים לאחר פטירת רעייתו הרבנית ע"ה מ.ו). כמובן שתכף משהתברר העניין הוצאה מן החדר ונמנעה המכשלה החמורה לשר התורה שכל חייו מקפיד על הדבר, כדברי הפסוק רגלי חסידיו ישמור שהקב"ה שמר על גדול הדור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום