מוקדם מהרגיל: ביום שישי תיכנס המלגה החודשית לישיבות והכוללים

מעקב: המלגה המקוצצת מתקציב עולם התורה תיכנס מוקדם מהרגיל. כבר ביום שישי הקרוב יוכלו מנהלי המוסדות לראות את ההעברה בחשבונות הבנקים 

חרדים 5.2.2020 | 21:18

יונתן זינדל, פלאש 90

באגף למוסדות תורניים במשרד החינוך בראשות מר עמוס צייאדה עמלים בימים האחרונים להעביר את התקציב הישיבות והכוללים מוקדם מהרגיל, כך שביום שישי יראו אותו מנהלי המוסדות בחשבונות הבנק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ערך הנקודה לבחור ישיבה יעמוד על 300 ש"ח ולאברך כולל על 540 ש"ח.

מלשכת סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש נמסר כי לפי שעה ישנו חוסר בתמיכה החודשית בשל העובדה שתקציב הישיבות והכוללים עומד על כספים קואליציוניים של יהדות התורה וסיעת ש"ס ובהיעדר תקציב מדינה הממשלה אינה יכולה להעביר כספים קואליציוניים.

המשמעות היא חוסר של מאות אלפי שקלים בתקציב הישיבות והכוללים כשהנגזרת הישירה היא קיצוץ בליבת התקציב וכפי גובה המלגה שנקבע בחודש האחרון.

עם זאת, בשל העובדה שגם המלגה המופחתת אמורה לעזור למוסדות ולתלמידי הכוללים והישיבות, ראשי האגף קיבלו החלטה להזדרז בשחרור המלגה החודשית, כך שכבר מחר ייראו אותה בחשבונות הבנק וזאת לאחר שבשבוע שעבר נכנס התקציב של חודש ינואר באיחור.

כפי שנמסר, השאיפה של יהדות התורה להיכנס לקואליציה העתידית ובמסגרת המו"מ להסדיר את התקציב, כך שמוסדות התורה יקבלו אותו רטרואקטיבית, כפי שהיה בעבר.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום