פתרון חלקי לפלונטר בתקציב הישיבות - ב'ישראל ביתנו' תוקפים

עולם התורה ניצל מקיצוץ. לאחר שהושג הסכם עם משרד האוצר בהובלת ראש הממשלה וראשי הסיעות החרדיות. ב'ישראל ביתנו' מנצלים גם את זה לצורכי תעמולת הבחירות שלהם, תוקפים "לא פחות משוחד בחירות" ומאיימים כי "ישראל ביתנו תנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותה"

חרדים 27.1.2020 | 13:13

פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאחר המאמצים שהוביל ראש הממשלה לבקשת הסיעות החרדיות הושג פתרון חלקי לתקציב הישיבות, כך שהתקציב לא ייפגע לפחות לא בשלושת החודשים הקרובים. הקיצוץ של 15% בבסיס התמיכה יבוטל. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי הפרסום הבוקר (שני) ב'כלכליסט', ועדת החריגים באגף החשב הכללי של משרד האוצר החליטה כי הישיבות יקבלו תקציב המבוסס על 845 מיליון שקל בשנה. כדי לצמצם את הפגיעה בישיבות שעל פי הדיווח סוכם כי בחודשים הקרובים גובה התקציב החודשי יהיה גבוה ב-80 מיליון שקל בחודש ובהמשך יהיה נמוך יותר, כ-60 מיליון שקל.

המשמעות של הסיכום הוא שבעוד בסיס תקציב הישיבות עמד בשנה שעברה על 940 מיליון שקל, חל קיצוץ של 15% בכל משרדי הממשלה, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', אולם כאמור בפעילות ראש המשלה מול שר האוצר הושג הסכם חלקי שימנע את השפעת הקיצוץ במשרדי הממשלה גם על הישיבות והכוללים.

על פי הערכה, תקציב הישיבות לא ייפגע משמעותית לפחות לא בחודשים הקרובים, כך שערך הנקודה יעמוד על כ-600 שקל לאברך וכ-370 לבחור ישיבה ובכך נמנע קיצוץ משמעותי שהיה עלול לפגוע בכל אברכי הכולל ומנהלי הישיבות.

ב'ישראל ביתנו' מיהרו לתקוף את הפרסום. יו"ר הסיעה בכנסת, חבר הכנסת עודד פורר אמר, "הפטנט של נתניהו, גפני ודרעי לתקצוב הישיבות בעת הזו הוא לא פחות משוחד בחירות. בזמן שמקצצים לכולם, עוצרים תקציבים ו'חותכים בבשר החי' - בחינוך, בבריאות, ברווחה, עוצרים תשלומים לחיילים עולים בודדים ובולמים מיזם להענקת סלי מזון ל 11,000 משפחות זקקות - נתניהו, גפני ודרעי מתגברים את תקציבי האברכים והישיבות. "ישראל ביתנו" תנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותה על מנת לעצור את ההפקרות הזו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום