שר החוץ מודאג מהאפשרות שהיהודים יעזבו

"אם אנשים בעלי אמונה יהודית כבר לא חשים בבית, זה סיוט אמיתי וביזיון, 75 שנה לאחר שחרור אושוויץ", כך אומר שר החוץ של גרמניה במאמר שפרסם ב'דר שפיגל'

חדשות בעולם 27.1.2020 | 12:48

הייקו מאס בביקור בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ של גרמניה קורא לחזק את המאמצים נגד האנטישמיות כדי למנוע את האפשרות שיהודים רבים יחליטו לעזוב את המדינה.

שר החוץ הייקו מאס אמר את הדברים במאמר שפורסם ביום ראשון השבוע, בשבועון "דר שפיגל" כי על פוליטיקאים גרמנים לעשות יותר אבל יש דבר אחד שהם לא יכולים לעשות: "להחליף את הסולידריות בחיי היומיום".

דבריו של מאס הגיעו יום לפני יום השנה ה-75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, ותוך כדי תקופה מדאיגה בה גוברת בגרמניה ובמקומות אחרים באירופה האנטישמיות.

מאס אמר כי האנטישמיות הפכה לחלק מחיי היומיום כעת עבור יהודים בגרמניה ו"זה לא מפתיע אותי שכמעט כל יהודי שני בגרמניה חושב לעזוב את המדינה".

לדבריו, "עלינו לנקוט באופן דחוף אמצעי נגד, כדי שמחשבות כאלה לא יהפכו למציאות מרה והיא לא תביא לעזיבת מסיבית של יהודים מגרמניה", כתב. "אם אנשים בעלי אמונה יהודית כבר לא חשים בבית, זה סיוט אמיתי וביזיון, 75 שנה לאחר שחרור אושוויץ".

מאס אמר כי מעט מדי מדינות באיחוד האירופי הן בעלות נציבות לאומית נגד אנטישמיות. לדבריו, כשגרמניה תכהן בנשיאות האיחוד בהמשך השנה, היא תגביר את המאבק נגד שנאה ברשתות החברתיות.

לדבריו, יש לשפר את ביטחון המבנים היהודיים, והקהילות היהודיות ברחבי אירופה. גרמניה תיתן השנה 500,000 יורו להגנה וביטחון במספר מדינות באירופה.

לשאלה אם יהודים בגרמניה "יושבים על מזוודות ארוזות", ג'וזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה אמר שהוא לא מוכן לומר זאת בצורה דרסטית. "המזוודות אינן ארוזות, אך אנשים בודקים היכן המזוודה הריקה", צוטט.

שוסטר הוסיף: "האם יש מדינה אירופאית שבה הדברים טובים יותר? מבנים יהודיים היו יעד להתקפות בארצות הברית. ואין ביטחון מפיגועים, אפילו לא בישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום